Volmachten algemene vergadering

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

Volmachten algemene vergadering

#1 , 26 mar 2011 13:25

Een gehuwd koppel en het eigendom staat op beide namen. Principieel mag maar een persoon naar de vergadering komen. Als nu de 2 persoon van het koppel naar de vergadering komt met een volmacht van een andere eigenaar is dit dan wettelijk.
Zo kan men in feite als koppel de ene persoon als eigenaar met 3volmachten en de andere ook met 3 volmachten in totaal voor 7 eigenaars stemmen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 26 mar 2011 14:32

Dat is volslagen wettelijk. De wetgeving wenst immers enkel uit te sluiten dat er meerder personen per aandeel in de mede-eigendom een beslissingsrecht uitoefenen. In dit specifieke geval kan persoon twee dan perfect haar mening uiten en stemmen voor de duizendsten die de volmachtgevers aan haar hebben toegewezen (ze is immers op dat ogenblik aanwezig als volmachtdrager in naam van drie mede-eigenaars, niet als eigenaar van een deel van het gebouw). Zij zal echter niets te zeggen hebben mbt de eigendom die ze deelt met haar echtgenoot noch over de volmachten die hij vertegenwoordigt (Wat natuurlijk als gevolg kan hebben dat de echtgenoot de komende dagen op de sofa slaapt en het hemd van gisteren terug kan aantrekken, om over de koude koffie en ongesmeerde boterhammen nog maar te zwijgen...).

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 26 mar 2011 19:46

Dit brengt mij op een idee!
Volgende maand moet ik naar een AV. In dat gebouw bezit ik samen met echtgenote 1 appartement + 1 kelder. De kelder is een apart kadastraal perceel en heeft zijn eigen K.I. en eigen aandeel in de duizendsten van het gebouw. Nu vraag ik me af: wat als we beiden naar de AV gaan, ik als vertegenwoordiger van het appartement, eega als vertegenwoordiger van de kelder?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

#4 , 26 mar 2011 21:04

Vandebos
Ik zal niet op de sofa moeten slapen van over het gebouw denken wij alle twee getzelfde, we willen hier nog lang leven in een goed onderhouden gebouw.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 26 mar 2011 21:07

@Roharro
Dat is een discussie die reeds hier eens is gevoerd en door Luc werd uitgelicht dacht ik?

@Jean Pierre1950
Prachtig. :-)

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#6 , 27 mar 2011 00:51

Dit brengt mij op een idee!
Volgende maand moet ik naar een AV. In dat gebouw bezit ik samen met echtgenote 1 appartement + 1 kelder. De kelder is een apart kadastraal perceel en heeft zijn eigen K.I. en eigen aandeel in de duizendsten van het gebouw. Nu vraag ik me af: wat als we beiden naar de AV gaan, ik als vertegenwoordiger van het appartement, eega als vertegenwoordiger van de kelder?
Is deze kelder statutair onafhankelijk? M.a.w. kan men een kelder bezitten zonder een appartement te bezitten?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”