waterschade via opbouwrolluik

lutje
Topic Starter
Berichten: 6

waterschade via opbouwrolluik

#1 , 18 mar 2011 12:53

een medeeigenaar beweert waterschade te hebben en dat aan de voorgevelzijde.Aangezien ik kortelingsfungeer als vrijwillige syndicus zou ikgraag willen weten wie voor de kosten instaat omdat er een vermoede is dat deze wordt veroorzaakt door een voorzetrolluik.tot op heden heb ik geen weet van een basiscontrakt.het gebouw bevat 6appartementen en dateert van1974 volgens het bouwplan zijn er geen voorzetrolluiken voorzien de medeeigenaar heeft deze in2000 laten plaatsen wie kan meer informatie geven en wat kan en mag ikdoen bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 mar 2011 16:45

Als deze rolluiken niet standaard aanwezig waren, en deze mede-eigenaar heeft ze voor eigen rekening (maar wel met goedkeuring van de AV hoop ik) laten plaatsen, zijn deze als privatief te beschouwen, en dient hij op te draaien voor de herstellingen van de schade, eventueel via zijn eigen verzekering.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”