Buur betaalt niet voor schutting

Jef_01
Topic Starter
Berichten: 15

Re: GEBUUR (een HOLLANDER) betaalt niet voor schutting

#16 , 29 mar 2011 23:10


CASE PROVEN !
Ik wilde enkel aanduiden dat u zich zeer pejoratief uitliet over een bepaalde bevolkingsgroep zoals andere forumleden ook
opmerkten en ik denkt niet dat dit echt volgens de regels van het forum is.
Ik ben heus niet de enige die wat denkt over bepaalde bevolkingsgroepen, maar degenen die zich aangesproken voelen door het woordje 'Noorderbuur'... pff... IK heb hun 'doen en laten' niet uitgevonden hoor... :lol:


[eventjes wat gesnoeid in de pejoratieve aanvallen op onze noorderburen. :Vandebos]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#17 , 29 mar 2011 23:18

Persoonlijk geef ik u weinig kans, zelfs bij verstek zal u nog een minimum van bewijs dienen voor te leggen aan de vrederechter voordat deze ook maar kan beslissen in uw voordeel te vonnissen. Zonder deze bewijzen zou ik zelfs oppassen om nadien geen zaak wegens "tergend en roekeloos geding" aan mijn been te hebben.

Hij die claimt dient te bewijzen.

Lex dura sed lex.

Jef_01
Topic Starter
Berichten: 15

#18 , 29 mar 2011 23:59

Zonder deze bewijzen zou ik zelfs oppassen om nadien geen zaak wegens "tergend en roekeloos geding" aan mijn been te hebben.
Daar laat ik me toch niet door afschrikken hoor...

Ik zou tal van voorbeelden kunnen geven van zaken die moeten betaald worden en waarvan geen 'bewijzen' zijn, maar dan wijk ik teveel af van het topic.
Stel je voor, dat we met z'n allen eens bepaalde dingen nooit meer gaan betalen...

Ik meen dat ik voldoende in handen heb om te bewijzen hoeveel ik voor al het materiaal betaald heb, en wat ik m'n gebuur heb aangerekend (ik hoef het niet te herhalen, het staat allemaal hierboven).

Men kan de mening toegedaan zijn dat het eigenlijk om een peulschil gaat (dat is het inderdaad), maar het is me niet te doen voor die € 100 euro...
Ik ben ook maar wie ik ben, en zolang die gebuur niet met z'n centen op de proppen komt, zal ik mij daar waarschijnlijk (uiteindelijk) ziek door maken. Dat is dan het gevolg van die peulschil,
En dàt zal ik de Vrederechter heel duidelijk weten uit te leggen... :)

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#19 , 30 mar 2011 00:06

Als u de bestelling heeft betaald met een kredietkaart... betaalbewijs.

Met de datum, bedrag en eventueel detail daarop naar de winkel, u kan misschien een afschrift bekomen. (heel misschien)

Foto's voor en na.

Eventueel een bevestiging van de winkelier dat u op datum x materialen a,b en c bent komen halen. (eventueel een kleine verklaring over de "aangepaste" offerte van de buur?)

Principe kan ik maar al te goed begrijpen, het dient echter gefundeerd te zijn op een solide ondergrond om wat te kunnen bereiken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 30 mar 2011 09:29

Zelfs al heeft de TS bewijzen van hoeveel de schutting zou kosten, dan heeft hij nog steeds GEEN bewijs over de afspraak tussen hem en zijn buur. Er staat niets van op papier. Als de buur beweert dat op voorhand overeengekomen is dat de TS de schutting voor 400€ zou zetten en de buurman 200€ zou bijdragen, wat dan?

Afin, nogmaals: als de TS naar de vrederechter wil stappen, is dat zijn goed recht. We kunnen hem enkel maar aanraden dit niet te doen omdat de kans groot is dat hij bot gaat vangen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

EvilFreD
Berichten: 677

#21 , 30 mar 2011 09:50

Overigens kan TS ook niet bewijzen dat zijn buur nog maar €200,- betaalde.
En zijn buur ook niet dat hij al €200,- betaalde.

Of staat daar iets van op papier?

Het gaat trouwens ook om meer dan €100,- Want naast de bedragen die betaald zijn of verschuldigd zijn, is het vooralsnog de vraag of de erfafscheiding een gemene muur is of niet. En welke middelen de buur nog gaat inroepen.
Art. 656. Echter kan ieder medeëigenaar van een gemene muur zich bevrijden van de verplichting om bij te dragen tot het herstellen en het wederopbouwen, door zijn recht van medeëigendom te laten varen, mits de gemene muur geen gebouw steunt dat hem toebehoort.
In welk geval TS zijn buur €200,- verschuldigd is. Als buur bewijst betaald te hebben.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#22 , 30 mar 2011 11:26

ik raad TS aan om bovenstaande zin van Nixon eens zeer goed te lezen.
Daar zal misschien veel mee worden verklaard wat vele forumleden trachten mee te geven
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

willby
Berichten: 40

#23 , 30 mar 2011 12:32

En zo begint een derde wereldoorlog. Mensen toch, probeer eens overeen te komen en wat water in de wijn te doen, de wereld is al rot genoeg om dan nog eens ambras te gaan maken over een stuk hout.

Jef_01
Topic Starter
Berichten: 15

#24 , 30 mar 2011 15:02

De schutting staat op de scheiding, op een gemetste muur met 7 gemetste palen; deze is 12 jaar geleden gezet, en hebben we samen betaald (nooit discussie over geweest)...
Tussen die 7 gemetste palen heb ik dus een houten schutting gemaakt, voor de +/- 40 werkuren heb ik hem niets aangerekend...
Het hout dat ik gebruikte kan HIJ 50 km in de omtrek nérgens krijgen voor de prijs die hij beweert... Ik heb nog 3 andere prijsopgaven van houthandels die gemiddeld € 250 euro duurder zijn, dus wat ligt die vent te klagen dat ik te duur ben???

Ik ga die Zuinige Nederlander nu iets onder z'n neus wrijven waar ie zich waarschijnlijk evenveel aan stoort als ik tot hiertoe al gedaan heb.
Als hij dan nog niet begrijpt dat hij er eigenlijk nog goedkoop vanaf komt, laat ik hem waarschijnlijk dagvaarden.
't Is te hopen dat ie met de tijd met de Noorderzon verdwijnt, en dat er toffe buren komen wonen.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#25 , 30 mar 2011 18:36

Sorry maar soms moet men wel eens klaar en duidelijk zijn zelfs op risico om een moderator- smaad te krijgen
Het is ook niet de bedoeling om onbeleefd te zijn maar na een tijd IRL zou men gewoon zeggen: GET A LIFE !
Vroeger zei mijn leraar: Heb jij een houten oortje of wat ? (Hedde gij een houtenen oorke of wa joenk)
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

lucgescheiden
Berichten: 2810

#26 , 30 mar 2011 19:55

Wellicht kan het bedrijf u een duplicaat bezorgen van de officiële factuur, zijn zijn alvast verplicht om hun facturen te bewaren.
Handige documenten voor Personenrecht

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#27 , 30 mar 2011 19:55

Het hout dat ik gebruikte kan HIJ 50 km in de omtrek nérgens krijgen voor de prijs die hij beweert....
Die zuinige "noorderbuur" had waarschijnlijk en offerte waarin prijs werd gemaakt voor een afsluiting in appelsienenkistjeshout. :lol: en geplaatst in het zwart door een nog zuiniger zeer verre "zuiderbuur". :mrgreen:

Vandebos
Berichten: 16087

#28 , 30 mar 2011 20:02

Heren, dames en juffrouwen; Noorder en Zuiderburen; Waarde Land... (nee die laten we maar vallen)

Dit onderwerp lijkt me zowel in advies als andere minder fraaie suggesties uitgeput. Slotje erop.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”