Bank plaatsen in gemeenschappelijke tuin

Twiztid
Topic Starter
Berichten: 1

Bank plaatsen in gemeenschappelijke tuin

#1 , 15 mar 2011 10:29

Hallo,

Ik woon op een gelijkvloers appartement, dit appartement heeft een eigen terras die aansluit aan een gemeenschappelijke gras tuin.
Deze tuin wordt nu bijna niet gebruikt door de mede eigenaars enkel om occasioneel te zonnen (ikzelf zou geen probleem hebben als ze hem meer gebruiken), maar nu wil men een bank plaatsen in deze tuin (wel het staat gepland om volgend jaar te stemmen in de algemene vergadering).

Is er een mogelijkheid voor mij om dat tegen te gaan ik vind een bank nogal zwaar ingrijpen op mijn privacy als daar een ieder van het appartement maar gaat gaan zitten de ganse dag (er zijn heel wat gepensioneerden in mijn blok en zij zijn vragende partij), als er een bank komt ben ik ook deel van mijn zicht over de velden kwijt en moet ik de ganse dag op een betonnen bank kijken, ik heb nu ook al zeer veel problemen in de zomer met groepen mensen die gewoon via een doorgang in de tuin komen om te picknicken en het zijn altijd de mensen van het gelijkvloers die dat mogen opruimen en ben bang dat als er een bank komt nog meer mensen zullen denken dat het openbaar is en er hun picknick zullen eten

ps. iedereen in het gebouw is er voor, enkel ik en mijn buur (wij zijn de enigen op het gelijkvloers) zijn er tegen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 15 mar 2011 11:47

Als er een meerderheid is van 75% in de 1000sten zal u dit niet kunnen tegenhouden.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 16 mar 2011 14:03

Regel ineens de afbakening EN de opruiming zodat de gemeenschap hier ook verantwoordelijk voor is.
Wie doet trouwens het onderhoud van de tuin??

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”