Pagina 1 van 1

bevoegdheden

Geplaatst: 14 mar 2011 12:52
door aalstsyndicus
Gezien de nieuwe appartementwet was is gedurende de algemene vergadering de taak van de syndicus,voorzitter,de aangestelde secretaris, en de commissaris van de rekeningen.
Met dank

Re: bevoegdheden

Geplaatst: 14 mar 2011 15:50
door mava105
Wat wil je hier juist zeggen? Wat is uw vraag?

Re: bevoegdheden

Geplaatst: 14 mar 2011 18:22
door aalstsyndicus
Ik bedoelde wat zijn de plichtsplegingen op de algemene vergadering van deze personen .
Wie noteert de notulen, de voorzitter ?
Wat is de taak van de aangewezen secretaris, dat is me niet duidelijk.
Is het de bedoeling dat de commissaris van de rekeningen verslag uitbrengt op de A.V. ?

Re: bevoegdheden

Geplaatst: 17 mar 2011 17:30
door LSQ308
De secretaris schrijft ter plaatse de notulen. Taakomschrijving commissaris te bepalen door AV en te vermelden in het reglement van mede-eigendom (taakomschrijving kan zijn : controle boekhouding + schriftelijk verslag, voor te lezen op AV).

Re: bevoegdheden

Geplaatst: 18 mar 2011 10:50
door Luc
De secretaris schrijft ter plaatse de notulen. Taakomschrijving commissaris te bepalen door AV en te vermelden in het reglement van mede-eigendom (taakomschrijving kan zijn : controle boekhouding + schriftelijk verslag, voor te lezen op AV).
De wet zegt:
Art. 577-6 ยง 10.
De syndicus stelt de notulen van de beslissingen op die worden genomen door de algemene
vergadering met vermelding van de behaalde meerderheden en de naam van de mede-eigenaars
die tegen hebben gestemd of zich hebben onthouden.
Deze notulen worden aan het einde van de zitting en na lezing ondertekend door de voorzitter
van de algemene vergadering, door de bij de opening van de zitting aangewezen secretaris en door
alle op dat ogenblik nog aanwezige mede-eigenaars of hun lasthebbers.