Huis gekocht met broer en schoonzus

agnes30
Topic Starter
Berichten: 1

Huis gekocht met broer en schoonzus

#1 , 14 mar 2011 09:33

Wij hebben bijna 12 jaar geleden een recreatiewoning gekocht samen met mijn broer.
Hij is voor 3/8 eigenaar, zijn vrouw voor 3/8 mijn man voor 1/8 eigenaar en ik ben zelf voor 1/8 eigenaar.
Destijds hadden wij (mijn man en ik) dit 1/4 gedeelte van de woning gekocht omdat mijn broer en zijn vrouw geen financiering konden krijgen op de recreatiewoning. Hij en zijn vrouw zouden ons binnen een jaar uitkopen.
De bedoeling van mijn broer was een recreatiewoning te kopen voor onze ouders, zodat zij daar gratis konden gaan wonen.
Zelf waren wij op dat moment nog erg jong en hadden een baby van 3 maanden. Wij hebben in vertrouwen de koop gesloten met in ons achterhoofd dat we binnen een jaar weer van de woning af zouden zijn. Mijn broer zou ons immers binnen een jaar uitkopen.
Dat wij door deze koop ook aansprakelijk zouden zijn voor mijn broer en zijn vrouw wisten wij niet. Daar kwamen wij pas vele jaren later achter.
Toen wij verhuisden naar een andere koopwoning liet de bank ons het 1/4 gedeelte van de recreatiewoning aflossen. Wij hebben dus op dit moment geen schulden meer op de recreatiewoning.
Financieel gaat het niet zo geweldig met mijn broer en zijn vrouw. Dit benauwd ons een beetje omdat mijn man en ik garant staan voor mijn broer en zijn vrouw. Mocht hij zijn schulden niet meer betalen, dan heeft de bank het recht om beslag te leggen op de recreatiewoning inclusief ons gedeelte.
Dat zou betekenen dat wij ons geld kwijt zijn. We kunnen het proberen terug te krijgen van mijn broer, maar van een kale kip kun je niet plukken. Nu staat de woning te koop, maar mijn broer houdt bezichtigingen via de makelaar tegen. Mijn ouders wonen nog altijd in de woning. Mijn man en ik ontvangen hier geen huur van. Graag willen wij de woning verkopen, of mijn broer dwingen ons uit te kopen. Is dit mogelijk? We hebben al jaren geen kontakt meer met mijn ouders. Het kontakt met mijn broer bestaat alleen uit bedreigingen vanaf zijn kant naar ons toe. Deze bedreigingen hebben wij deels via sms gekregen en staan gedeeltelijk in onze telefoon. Wie kan ons een antwoord geven?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding