Aanvraag om een garage te bouwen

mulan
Topic Starter
Berichten: 20

Aanvraag om een garage te bouwen

#1 , 12 mar 2011 14:26

Geachte ( Hopelijk zit ik hier op de juiste plek )
Ik zou een aanvraag willen indienen om een garage te bouwen op de plek waar de oude houten garage ( 21 m² ) nu staat , maar ik heb serieuse twijfels betreffende ' mocht die oude garage daar ooit wel getimmerd geweest zijn ' .
(Mijn vader heeft het huis 40 jaar geleden her opgebouwd en er een houten garage aan gezet ).Alsook een paar jaar nadien heb ik dit huis gekregen !
Kan ik nu gestraft worden ? en uitgesloten worden voor verdere bouw ?
Het probleem is...... ik moet foto s maken van deze plek .( dus oude garage zal erop staan )
Groetjes Mulan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 mar 2011 14:57

Kijk eens op het kadastraal plan of lees er de kadastrale beschrijving eens op na. Heb je die niet kan je hiervoor terecht bij het kadaster in uw regio.

mulan
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 12 mar 2011 15:18

Hello Mavo
Tja dat is nu het probleem hé , dan weten ze het meteen .
Maar wat zijn de sancties voor mij ?
Mulan

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 12 mar 2011 17:23

Hoe oud is deze garage?
Welke bestemming heeft het gebied waar ze staat?
Beide zijn belangrijk voor een eventuele verjaring voor vervolging.

mulan
Topic Starter
Berichten: 20

#5 , 12 mar 2011 21:05

Bedankt voor Jullie reactie

Die garage moet ongeveer 30 a 40 jaar oud zijn , in agrarisch gebied gelegen .
Maar indien er een vervolging is kunnen ze mij toch niet aansprakelijk daarvoor stellen of heb ik het mis.
Ik heb deze eigendom gekregen en mij er verder geen vragen over gesteld !
Mulan

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 12 mar 2011 22:42

vraag eens na bij uw notaris

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 13 mar 2011 11:31

Als je toch wil afbreken, breek ze dan af alvorens je foto's maakt om bij uw bouwaanvraag te voegen.

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 13 mar 2011 11:58

In lanbouwgebied bedraagt de verjaringstermijn strafrechterlijk 10 jaar, en de burgerlijke verjaringstermijn bedraagt 20 jaar. De gemeente kan dus geen sanctie meer opleggen.
Opgelet: indien u ontdekt dat het wel degelijk over een overtreding gaat, houdt deze niet op met bestaan tot u de situatie regulariseerd (afbreken of regularisatie-aanvraag).

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”