AV en aanpassing nieuwe wet

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

AV en aanpassing nieuwe wet

#1 , 05 mar 2011 09:10

Goede morgen,
Wij hebben op 04 februari 2011 onze AV gehad, behalve een dubbele boekhouding en een syndicus is er niets gewijzigd, het vroegere bestuur deelt nog steeds de lakens uit op hun maznier (2 maten en gewichten) enz...
Wij hebben nog geen ondernemingsnummer?
De wet was toch sinds 01 september 2010... wat kan ik best ondernemen ?
Graag jullie raad/tips.
veel dank en groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#2 , 08 mar 2011 19:17

Goeden avond,
misschien te onvolledig of verkeerd geformuleerd ??
Bij ons is er enkel een dubbele boekhouding volgens de nieuwe wet en er is een syndicus aangeduid
ter vervanging van een die zijn ontslag zelf gaf om allerlei vreemde redenen (het werd te warm).
Voor de rest ???? Noppes
Wie geeft mij raadt, want we staan er met zijn tweetjes voor, de rest meer dan 70 lopen achter het bestuur
aan, die hen vertellen wat ze willen, bv door de nieuwe wet zullen we veel geld betalen enz...
(zoals reeds bekent is het bij ons een prive wijk (een omgevallen blok)

Dank en groeten

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#3 , 10 mar 2011 14:05

Beste mensen, heb ik mijn vraag verkeerd gesteld, of is het te delicaat ?
Ik ben hier niet gewoon om 'geen' berichtje te krijgen ?
Hopelijk krijg ik toch van links of rechts reactie
bedankt en groeten

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 10 mar 2011 14:21

Syndicus verzoeken je het ondernemingsnummer mee te delen of welke problemen er zijn om een nummer te bekomen.

De syndicus bijkomend verzoeken de RVME aan te spreken over de verkeerde informatie die zij verspreiden onder de andere mede-eigenaars, hen erop te wijzen dat zij net als iedere andere burger een persoonlijke verantwoordelijkheid dragen voor het verspreiden dergelijke valse informatie en dat men hen hier gerechtelijk op kan aanspreken.

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#5 , 10 mar 2011 16:25

Vandebos, veel dank
groetjes

observer-old
Berichten: 136
Locatie: westvlaanderen

#6 , 11 mar 2011 22:43

Is het een gebouw met meer dan 20 kavels, dan is is er wettelijk een Raad van Mede-eigendom, dat moet zelfsniet meer op de dagorde staan, wel moet op de dagorde staan een " reglement van inwendige orde voor die RME " bepalend de aanduiding van de leden( aantal, enz) en de werking van die RME (vergaderingen, plaats en aantal; eventuele taakverdeling, enz) Die RME zijn door de AV aangeduid voor maximum 1 jaar, en zij moeten twee keer rapporteren aan de AV, van wie zij ook andere opdrachten kunnen krijgen, maar alle beslissingen van die RME zijn pas dan bindend, anders vallen ze op de individuele verantwoordelijkheid van die RME-leden.
Op de eerst AV moet ook de datum van de jaarlijkse Algemene Vergadering vastgelegd worden om te beantwoorden aan de niewe wet " binnen een periode van 14 dagen ".

Ik zal hier mezelf onderbreken, en afwachten of dit bericht bij SWatje terecht komt, of het nuttig was, want ik heb ik nog meer nuttige informatie misschien, zij het voorlopig allemaal nog teorie want de syndic van de Residentie waar ik verblijf is een vereniging...maar die heeft momenteel geen personeel meer in dienst, enkel bestuurders..allemaal zelf eigenaars. RA RA RA wat een boel dat dat is

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#7 , 14 mar 2011 21:41

pseudojurist, veel dank voor de tips/raad

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”