Gas en water meter

Vlamb
Topic Starter
Berichten: 4

Gas en water meter

#1 , 26 feb 2011 13:24

Een tijd geleden hebben wij een gelijkvloers app. gekocht.
De dochter van de eigenaar van wie wij het kochten is onze bovenbuur.

Aan de voorkant van het app. is er een entree met 2 deuren. 1 voor ons en 1 voor hun app.
Nu is het zo dat onze water en gas meter in de kelder staat. En deze alleen toegankelijk is via het andere appartement.

En wil de bovenbuurvrouw ons geen sleutel geven. Omdat we anders ook aan haar prive zouden kunnen.

Bij gevolg kan ik niet aan mijn eigen gas en watermeter.


Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 27 feb 2011 15:07

onwettig de gas en watermeter en electriciteitsmeter moeten voor d huurder laat staan voor de eigenaar bereikbaar zijn.
Indien u geen sleutel van de kelder krijgt moet men ( op kosten van ... eigenaars appartementen VME) maar laten verplaatsen.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 28 feb 2011 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Vlamb
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 27 feb 2011 16:42

Ik ben niet de huurder.

De woning was vroeger een huis.
Dit is nu opgedeeld in 2 appartementen.

Wij zijn eigenaar van het onderste appartement.
Maar hebben geen toegang tot de kelder.
Omdat wanneer je naar de kelder wilt gaan. De andere deur in de inkomhal moet nemen. De kelderdeur zit onder de trap naar het appartement op het eerste verdiep.

Dus wie dacht jij dat voor de kosten opdraait om de meters te verplaatsen?
De eigenaars van boven of gedeeld?



( Ik ga nu ook contact opnemen met de notaris om te zien wat juist onder gezamelijke eigendom valt )

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 28 feb 2011 00:56

lees mijn bericht volledig zowel de huurder van een appartement of de eigenaar als hij er woont moet over deze apparaten kunnen beschikken.
Ik denk dat de verkopers van het appartement dat moeten doen gezien het een verplichting is...
Raadpleeg idd uw notaris.
Hebt u dat niet gezien bij de aankoop?
Hebt u een kelder?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 feb 2011 11:30

Het is zeker een noodzakelijkheisd snel aan de afsluitkraan aan de meter te kunnen om in geval van nood te kunnen afsluiten. Informeer eens bij uw gas en waterleverancier over hun reglementering hierover.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”