op en afrit aan ons huis word smaller

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

Re: op en afrit aan ons huis word smaller

#16 , 01 mar 2011 11:15

Eylis, in mijn ogen maakt U zich even schuldig als wat U de poster verwijt. Zeker 90 procent van alle posts die hier verschijnen staan bol van de (in onze ogen) nutteloze informatie, vaak enkel en alleen omdat de poster zelf niet goed weet wat nog extra relevante informatie kan zijn voor zijn/haar vraag. Zelden of nooit wordt hierop gereageerd. Wordt er echter een nationaliteit vermeld, dan moet er plots weer op de politiek correcte strepen gestaan worden.

Ik stel me vaak de vraag wat de grootste pest is: iemand die discrimineert of iemand die op één of andere manier tot een minderheid behoort en bij elke conflictsituatie "discriminatie" roept.

For the record, mocht U racistische motieven vermoeden in mijn betoog, ik ben een aantal jaren geleden van een overwegend Turkse buurt verhuisd naar een overwegend Marokaanse buurt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#17 , 01 mar 2011 11:48

beste lanox,
Wat verwijt ik de poster?
Waar lees je dat ik de post mbt de nationaliteit discriminatoir vind? Want dat vind ik hoegenaamd niet.
Kan je een dergelijke quote van mij letterlijk citeren?

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#18 , 01 mar 2011 12:01

Dat heb ik ook niet gezegd. Ik vraag me alleen af waarom U het nodig vindt om even in de verf te zetten dat "Turken" irrelevante informatie is, terwijl de meeste openingsposts hier bol staan van de irrelevante informatie. U verwijt de poster het geven van irrelavante informatie en dat is ook het enige wat ik U verwijt.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 01 mar 2011 12:19

Er is een verschil tussen irrelevante info en insinuerende info.

EvilFreD
Berichten: 677

#20 , 01 mar 2011 12:46

Er is ook een verschil tussen irrelevante kritiek en insinuerende kritiek.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 01 mar 2011 13:01

idd, maar de kritiek op Turken in deze post was irrelevant én insinuerend ;).

EvilFreD
Berichten: 677

#22 , 01 mar 2011 13:06

En als we helemaal eerlijk zijn was de opmerking daarover dat ook :)
Zullen we dit nu achter ons laten? Al was het maar alleen omdat het een heel klein ietsiepietsie off-topic is.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

eylis
Berichten: 8840

#23 , 01 mar 2011 14:21

alle gekke off-topic op een stokje, toch heel frappant dat de RAAd die ik meegaf, niet opgepikt wordt,
maar wel gepercipieerd word als een verwijt :wink:

Dus om af te sluiten hier nog maar eens mijn RAAD 8_)
De nationaliteit van de buur is in deze geen relevante informatie als u deze zaak aanhangig maakt. Vermeldt dit zeker niet in de eis. Integendeel dit kan zich tegen u keren. een gewiekste advocaat (van de tegenpartij) leidt de aandacht van de kern van de zaak af naar het feit dat u expliciet de nationaliteit van de buur vermeldt. Men zal u vragen waarom volgens u die nationaliteit noddzakelijke info is.
De rechter kan u die vraag ook stellen.
Gevolg: deze zaak begint te gaan over politieke correctheid (zonder dat dat ook maar uw bedoeling was)

Voor diegenene die mee zijn met deze mogelijke verwikkelingen:
de postgeschiedenis van dit item, de interpretaties en reacties: illustreren levendig de raad die ik gaf.
enne Enkele advocaten in opleiding die even de pleidooistrategeem "van het huis de draagbalken stelen zonder dat de gevel instuikt" te kunnen uitleggen?
want daar gaat dit ook over 8_)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”