Volmacht AV en Raad van Beheer

Pedro51
Topic Starter
Berichten: 2

Volmacht AV en Raad van Beheer

#1 , 22 feb 2011 15:22

Beste,
Er is nooit enige reactie gekomen op wie er nu op de AV aanwezig was m.a.w. getrouwd koppel (onder welk stesel dan ook), samenwonenden, vrienden e.d.
Samen met mijn vriend ben ik eigenaar van een appartement maar enkel mijn vriend woont er. Omwille van de afstand ben ik dichter bij mijn werk gehuivest. Wel verblijf ik er van vrijdagavond tot maandag.
Ik maak al jaren deel uit van de beheerraad en neem ook samen met hem deel aan de AV's.
Nu met de nieuwe wetgeving kan dat uiteraard veranderen.
Er moet nu een lasthebber aangeduid worden. Ik vroeg aan de syndicus wat er dan met mij gebeurt als lid van de beheerraad. Mijn vriend, die lasthebber wordt, zou dan de volmacht aan mij moeten geven maar dan is hij toch 'overbodig'. Wij willen, zoals vroeger, samen naar de AV gaan, samen onze zeg doen, samen beslissingen nemen etc. Mijn mandaat als lid van de beheerraad ook blijven uitvoeren.
Kan ik een permanente volmacht krijgen voor de aandelen van de garage en kelder en mijn vriend die van het appartement? Zodoende kunnen wij beiden als vertegenwoordiger van ons eigendom optreden?
Hoe moet zo een volmacht er uitzien? Is er zo'n voorbeeld van?
Of kan iemand mij een andere oplossing voorstellen?
Vanharte bedankt op voorhand.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 22 feb 2011 20:10

U kan dan alleen aanwezig zijn als punten m.b.t. garages/kelders worden besproken, maar niet de hele vergadering bijwonen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Pedro51
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 feb 2011 21:05

Is dat zo?
Is er dan geen enkele manier om geldig de ganse vergadering bij te wonen en mijn taak als lid van de Raad van Beheer ter harte te nemen? Kan je niet als 2 eigenaren 50% van je eigen aandelen vertegenwoordigen?
Je bent per slot van rekening toch mede-eigenaar.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 23 feb 2011 21:28

Neen. Slechts één vertegenwoordiger per kavel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LSQ308
Berichten: 81

#5 , 26 feb 2011 22:09

Laat samen aan de syndicus weten dat mr stemhoudende eigenaar is van het appartement en mw van de garage. Op die manier dient de syndicus jullie beiden een uitnodiging AV toe te sturen en kunnen jullie beiden naar de AV gaan, aan de besprekingen deelnemen en stemmen over alle agendapunen. Dit in de veronderstelling dat er in de basisakte geen vermelding is dat bijv. ivm werken aan de garages enkel de mede-eigenaas van de garags stemmen, en dus nit deze van de appartementen. Jullie kunnen zich beiden kandidaat stellen voor de raad van mede-eigendom.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”