nieuwe ramen plaatsen

nicolas
Topic Starter
Berichten: 90
Locatie: Hasselt

nieuwe ramen plaatsen

#1 , 16 feb 2011 16:18

De ramen van het appartement zijn versleten (30 jaar oud). Ik wil nieuwe ramen plaatsen. Moet ik de toelating vragen aan de algemene vergadering daar de ramen zelf een andere kleur gaan krijgen. Er zijn reeds twee appartementen die hun ramen hebben vervangen, een witte kleur en de andere donker bruine kleur.In de basisakte is hiervan niets terug te vinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 feb 2011 20:05

Normaal bepaald de AV de kleur van de ramen. Zal anders een mooie boel worden met ieder appartement zijn eigen kleur. Zeker aan de AV vragen en ook vragen dat deze een kleur (RALkleurnummer) en raamindeling vastlegt. Niets zo lelijk als een gebouw met diverse raamindelingen, verschillende kleuren en dan nog allemaal verschillende raamdecoraties (gordijnen). Doet de waarde van uw appartement met minstens 10 % dalen op de verkoopsmarkt.

Pedro
Berichten: 735

#3 , 16 feb 2011 20:18

De ramen van het appartement zijn versleten (30 jaar oud). Ik wil nieuwe ramen plaatsen. Moet ik de toelating vragen aan de algemene vergadering daar de ramen zelf een andere kleur gaan krijgen. Er zijn reeds twee appartementen die hun ramen hebben vervangen, een witte kleur en de andere donker bruine kleur.In de basisakte is hiervan niets terug te vinden.
Als de statuten en/of het reglement van orde niets voorzien aangaande het uniforme uitzicht van privatieve delen, dan bent u niet gehouden de vernieuwing aan de vergadering voor te leggen. Dit zou immers niet veel nut meer hebben aangezien ondertussen 2 eigenaars al verschillende ramen hebben geplaatst waarop blijkbaar nooit gereageerd werd. Thans iemand toch gaan "verplichten" een bepaalde kleur te hanteren kan als ongelijkheid van rechten worden aanzien.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”