BIV nummer

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

BIV nummer

#1 , 10 feb 2011 10:42

Hallo beste mensen,
ik zit een beetje verveelt met de "nieuw" aangenomen syndicus.
hij beweert dat hij een BIV nr heeft, maar geeft het niet, waarom ??
kan ik dat ergens opzoeken aub ?
alvast mijn dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 10 feb 2011 10:46

Op de website van het biv http://www.biv.be" onclick="window.open(this.href);return false; is er een subsectie opsporing waar je alle syndici met naam, bivnr of postcode kan opzoeken.

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#3 , 10 feb 2011 11:19

ok Vandebos, bedankt, niets te vinden, het is toch een zakenmens, hij heeft een zelfstandig boekhoudkantoor, en tot op heden heb ik nog niets van hem ondervonden. Ik zal eensproberen een berichtje naar het BIV te sturen
toch mijn dank

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 10 feb 2011 11:32

Boekhouders, architecten, notarissen en advocaten zijn vrijgesteld van de verplichting tot het hebben van een BIV nummer voor het uitoefenen van deze taak. Over advocaten is er nog discussie aangezien deze groep zichzelf dat recht heeft toegekend.

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#5 , 10 feb 2011 13:27

dank je wel Vandebos, hij zei me dat hij 'syndicus' als bijberoep doet ? en dat hij een BIV-nr heeft ? het rare is hij geeft het me niet ?
bedankt

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 10 feb 2011 14:13

Melden aan het BIV. Als er één onderdeel aan die organisatie is dat effectief werkt is het het opsporen van niet aangesloten makelaars..

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 10 feb 2011 15:26

Vanaf wanneer is een dergelijk BIV nummer verplicht? Is het ook verplicht voor een niet inwonende mede-eigenaar van een gebouw met 3 wooneenheden, die alle werk gratis doet (als tijdverdrijf)?

winter
Berichten: 41

#8 , 10 feb 2011 16:01

Neen mava 105. Een BIV nummer is verbonden en dus verplichtend voor sommige beroepen. o.a. een syndicus en de vastgoed sector.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 10 feb 2011 16:13

Ik bedoel dus dat die persoon wel de funktie van syndicus uitoefend en er ook een verzekering voor heeft, maar geen BIV nummer.

winter
Berichten: 41

#10 , 10 feb 2011 16:56

mava105 een BIV nummer is alleen noodzakelijk voor een professionele syndicus. Niet voor iemand die dat gratis doet.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”