uitleg artikel nieuwe wet

aalstsyndicus
Topic Starter
Berichten: 6

uitleg artikel nieuwe wet

#1 , 02 feb 2011 15:42

Beste forumleden,
kan iemand mij zeggen wat wordt bedoeld met artikel 577-3 §11
De leden van de vereniging van mede-eigenaars kunnen, mits eenparigheid,schriftelijk alle beslissingen nemen die tot de bevoegdheden van de algemene vergadering behoren,met uitzondering van die welke bij authentieke akte moeten worden verleden. De syndicus stelt hiervan notulen op".
Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pelikaan
Berichten: 154

#2 , 02 feb 2011 15:56

Mits éénparigheid schriftelijk beslissen = in plaats van een fysieke jaarlijkse algemene vergadering.

Hoewel wettelijk thans toegelaten, lijkt mij dit toch te kort doen aan het karakter van het tegensprekelijk debat tijdens de AV.

Citaat van de Kamer van Volksvertegenswoordigers =
Verantwoording parlementaire vraag nr. 71 van dhr. Raf Terwingen = Door dit amendement wordt de schriftelijke beraadslaging, zoals deze ook in het vennootschapsrecht bestaat, mogelijk gemaakt. In buurlanden Nederland en Duitsland wordt ook deze vorm van besluitvorming toegepast. Indieners zijn van oordeel dat eenparigheid vereist is om van een geldig schriftelijk besluit te kunnen spreken. Deze eenparigheid geldt zowel voor wat de procedure van de schriftelijke besluitvorming betreft, als met betrekking tot het te nemen besluit zelf. Dit wil zeggen dat ieder verzet van een mede-eigenaar die om welke reden dan ook een klassieke algemene vergadering verkiest, ertoe zal leiden dat de algemene vergadering ook daadwerkelijk moet samenkomen.

Jac
Berichten: 75
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2011 20:48

Hoewel wettelijk thans toegelaten, lijkt mij dit toch te kort doen aan het karakter van het tegensprekelijk debat tijdens de AV.
Als het gaan om een eenvoudige beslissing in de loop van het jaar en iedereen is akkoord, zie ik niet de noodzaak aan een tegensprekelijk debat.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 03 feb 2011 20:56

verschil tss planten we geel of rode bloemen of de heraanleg van alle terrassen met purperen steentjes.
( of zijn die privatief)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”