verwarmingsketel

maes1
Topic Starter
Berichten: 8

verwarmingsketel

#1 , 02 feb 2011 12:16

Dag iedereen,

In een appartementsgebouw waar alle eigenaars een individuele verwarmingsinstalatie op gas hebben, plaatst 1 eigenaar een nieuwe ketel (welk type weet ik niet). Na de plaatsing heeft de eigenaar last van terugslag en verhoogde co. Hij vraagt de syndicus om een afzuigsysteem te plaatsen op zijn schoorsteen (elk appartement heeft een afzonderlijke schoorsteen). In de basisakte is niet vermeld of dit een gemeenschappelijk of privatief deel is.

Moet de mede-eigendom betalen voor het plaatsen van dit afzuigsysteem?

Alvast dank voor de antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 feb 2011 12:49

Indien elk appartement zijn eigen rookkanaal heeft is het plaatsen van een afzuiging op dat ene kanaal volgens mij privatief.
De schoorsteen zelf is dan weer gemeenschappelijk.

westhoek
Berichten: 395

#3 , 02 feb 2011 17:04

Technisch gezien is dit rommel.
"k Vraag me af welk systeem daar staat, maar ik zou niet in de schoenen willen staan van die technieker.
Zoiets moet werken vanaf het begin, wanneer het niet kon werken, dan mag zoiets niet worden geplaatst alvorens een en ander in orde te brengen. De normen zijn vrij streng.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”