Grenspaal

Casalangdre
Topic Starter
Berichten: 105

Grenspaal

#1 , 01 feb 2011 13:58

Reeds een hele tijd heb ik een conflict met mijn buur over de gemeenschappelijke grens van onze twee percelen. Dit heeft te maken met het afbreken van een oude afsluiting en vervanging van een nieuwe. Volgens mijn buur staat de afsluiting op zijn perceel, maar volgens mijn opmetingsplan staat het op mijn perceel. Er waren geen grenspalen zichtbaar. Ten einde dit conflict op te lossen, heb ik een landmeter gecontacteerd om mijn perceel opnieuw op te meten en een grenspaal te plaatsen. Na de opmeting blijkt de grens zelfs nog verder op het perceel van mijn buur te liggen dan oorspronkelijk gedacht. Een deel van zijn terras, haag en tuinhuisje blijkt nu over de perceel grens te staan. Om de grenspaal te plaatsen, heeft de landmeter enkele tegels van het terras opgebroken. Toen ik enkele dagen geleden foto's wilde nemen van de grenspaal voor overleg met mijn advocaat, blijkt mijn buur de tegels teruggeplaatst te hebben, zodat de grenspaal niet meer zichtbaar is. Mag mijn buur die grenspaal eigenlijk terug bedekken met tegels of moet deze zichtbaar blijven? Tot nu toe heeft hij alleen de tegels erop gelegd, maar stel nu dat hij ze vastcementeerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 01 feb 2011 14:46

Normaliter kan een landmeter in dergelijke gevallen een kleine oriëntatiepin aanbrengen in de tegel. Probleem opgelost..

soro
Berichten: 6

#3 , 25 aug 2014 14:02

het weghalen van grenspalen is strafbaar: http://www.landmeters-experten.be/meergrenspaal.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”