Als eigenaar en actief lid van de raad van mede eigenaars probeer ik te begrijpen hoe een en ander functioneert inzake het beheer van ons gebouw, ca 170 appartementen, kantoren, parkeergarage enzovoorts.
De syndicus is niet echt actief inzake het beheer en de raad van beheer zijn (goed bedoeld) amateurs inzake vastgoed beheer met ieder zijn eigen doelstelling.
Mijn zorg is dat het complete beheer slecht wordt uitgevoerd, zo ontbreekt er een duidelijke onderhoudsplanning en is er op het gebouw, 40 jr oud, veel aan te merken.
De kosten worden onvoldoende in de hand gehouden, de twee conciërges stellen hun diensten tijdens de werkuren ter beschikking van een bepaalde groep bewoners en ga zo maar verder.
Overigens ben ik realist genoeg om te beseffen dat het bedrag dat maandelijks aan de syndicus wordt betaald niet toereikend is om al te veel te mogen verwachten.
Ik begrijp dat de overeenkomst met de syndicus is op basis van lastgeving, wettelijk en dus de opdracht van de RvME bij aanstelling van de syndicus en wellicht de jaarlijkse AV.
Nu ben ik op zoek naar een duidelijke definitie van de lastgeving specifiek aan onze syndicus.
Wie kan me daar iets zinnigs over vertellen, of weet waar ik iets terug zou kunnen vinden.
Met vriendelijke groet en dank alvast voor uw aandacht
Rien