Commissaris van de rekeningen

WP002
Topic Starter
Berichten: 1479

Commissaris van de rekeningen

#1 , 27 jan 2011 22:50

Ik ben syndicus van een garagecomplex waarbij de voornaamste reden is dat ik tot syndicus ben gekozen is dat de miserabele betonblokken de naam garage niet waard zijn, we zouden beter spreken van een autostaanplaats, enfin. Ik doe namens de Gem. der Eigenaars o.a. het beheer van de brandpolis, bel de elektricien op als er problemen zijn met verlichting of poort, enfin, dat soort werk. Wij willen specifiek niet dat dit door een 'professioneel' kantoor zou worden gedaan, want de kosten zouden dan veel meer bedragen dan ze nu bedragen (ik doe het werk nagenoeg gratis, breng alleen mijn onkosten - die ik netjes allemaal staaf met bonnetjes - in rekening en een symbolische euro per maand).

Nu moet er volgens de nieuwe wet op de mede-eigendom een commissaris van de rekeningen worden benoemd. Mag mijn echtgenote deze functie invullen? Zij is namelijk ook mede-eigenares (we hebben elk 1 van 20 autostaanplaatsen), of moet ik een andere mede-eigenaar aanstellen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 jan 2011 13:02

Wettelijk is daar niets onwettig aan, maar het onpartijdigheidsbeginsel kan wel een rol spelen volgens mij.
De commissaris moet de syndicus controleren en dat is uw vrouw. 't Lijkt een beetje op belangenneming.

WP002
Topic Starter
Berichten: 1479

#3 , 23 jun 2011 15:33

Wettelijk is daar niets onwettig aan, maar het onpartijdigheidsbeginsel kan wel een rol spelen volgens mij.
De commissaris moet de syndicus controleren en dat is uw vrouw. 't Lijkt een beetje op belangenneming.
Intussen opgelost, d'r is iemand anders in de AV die de taak op zich wou nemen, dus allemaal ok nu.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”