Huisdieren in koopappartement?

karolin88
Topic Starter
Berichten: 3

Huisdieren in koopappartement?

#1 , 25 jan 2011 18:22

Ik heb een appartement in optie genomen in een appartementsblok met 12 appartementen. Ik heb echter 2 raskatten en klein hondje en vraag mij af of men mij kan dwingen mijn huisdieren weg te doen? Heb via de makelaar al wel een mail van de syndicus die mij toestaat om huisdieren te houden, maar volgens sommigen is oordeel van syndicus niet geldig?
Wie kan mij helpen?

Mvg
Karolin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pelikaan
Berichten: 154

#2 , 25 jan 2011 18:34

Het oordeel van de Syndicus is geldig in die mate dat hij zich beroept op het actuele "Huishoudelijk Regelement" van de betrokken Residentie.
In onze Residentie wordt vermeld onder de rubriek lawaaihinder = Huisdieren worden gedoogd, zonder hinder te veroorzaken voor mede–bewoners.
Toch is het mogelijk dat voor de toekomst de Algemene Vergadering bij meerderheid beslist dat het Huishoudelijke Reglement wordt gewijzigd of aangepast, aangaande voormelde materie.
Bij betwisting kan steeds beroep gedaan worden op de Vrederechter.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 25 jan 2011 20:35

Rechtspraak voor of tegen het verbieden van huisdieren gaat beide richtingen uit. Veel hangt af de dieren zelf de aangebrachte klachten..

Een beetje zoeken op dit forum zal u een massa informatie bezorgen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”