mondelinge herroepen genomen beslissing algemene vergadering

aalstsyndicus
Topic Starter
Berichten: 6

mondelinge herroepen genomen beslissing algemene vergadering

#1 , 23 jan 2011 14:37

In de kelder op -1 welke mijn eigendom is, is er één vochtprobleem.De buitenmuur staat vochtig door grond die er tegen drukt, grond die onder het terras ligt van de buren.Daar de buitenmuur niet is behandeld voor indringend vocht en er geen afdoende verluchting is,beschimmelt alles wat in de kelder staat en is deze inmiddels onbruikbaar geworden.
Volgens mij zijn de muren gemeenschappelijk en dan ook de kosten voor het waterdicht maken van de buitenmuur en het aanbrengen van de nodige verluchting.
Aanvankelijk werd beslist in A.V.dat deze kosten ten laste vallen van de gemeenschap.
De syndicus liet nu iemand langskomen voor een offerte op te maken. Deze vertegenwoordiger liet verstaan dat de kelder beschimmelt en vochtig staat door gebrek aan enige verluchting. Gezien de vertegenwoordiger niet als oorzaak de buitenmuur aangaf, liet de syndicus mondeling weten dat deze kosten niet meer ten laste vallen van de gemeenschap en dat ik mij maar diende te wenden naar de Vrederechter indien ik hier niet mee akkoord was.
Kan een genomen beslissing op de algemene vergadering zo maar naast zich neer worden gelegd?
Welke zijn de stappen die ik nu moet ondernemen om mijn rechten alsnog te doen gelden ?
Met vriendelijke groeten .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 23 jan 2011 17:14

Hoogstwaarschijnlijk behoort de deur van uw private kelder tot de private delen. Laat daar verluchtingsroosters in plaatsen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 23 jan 2011 19:30

Liefst aan de onderzijde EN de bovenzijde voor een geode luchtcirculatie.

Reclame

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#4 , 23 jan 2011 20:11

Algemeen principe is dat een beslissing slechts kan worden gewijzigd door de instantie die deze heeft genomen. Hier dus de AV. Dit sluit niet uit dat een mede-eigenaar die zich in zijn rechten geschaad voelt, de vrederechter kan verzoeken deze beslissing ongedaan te maken.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 23 jan 2011 20:17

Volgens mij zijn de muren gemeenschappelijk en dan ook de kosten voor het waterdicht maken van de buitenmuur en het aanbrengen van de nodige verluchting.
Aanvankelijk werd beslist in A.V.dat deze kosten ten laste vallen van de gemeenschap.


Maar u schrijft zelf dat dit niet de oorzaak is. Bijgevolg is het de logika zelve dat ook aan de genomen beslissing van de AV geen gevolg meer kan worden gegeven. Want ze is niet meer toepasbaar.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”