raad van mede eigenaars

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

raad van mede eigenaars

#1 , 22 jan 2011 12:39

Ik ben voorzitter van de raad van mede-eigenaars, Dus wij zouden 2 maal per jaar een verslag moeten opmaken. Ik stel mij dan de vraag ik maak een verslag maar moet ik dan deze naar al de eigenaars opzenden of wat moet er gebeuren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 22 jan 2011 14:43

Ik heb me ook al hetzelfde afgevraagd. Tweemaal per jaar, maar wat als er in de loop van het jaar geen enkele specifieke aangelegenheid was om iets over te vermelden? Een verslag waarin staat dat er niks te vermelden is...???
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 22 jan 2011 15:14

Dan meld je op een uitvoerige wijze dat er niets te melden valt vanwege het dat er niets te melden valt.

Ikzelf plaats in een dergelijk verslag de notulen van de bestuursvergaderingen en de eventuele briefwisseling die ik ontvangen heb van rechtbank, stad en gewest (bv, brandveiligheid, onteigening, wegmarkering, gedingen waarin de vme is verwikkeld). Voor het verzenden ervan maak ik gebruik van het adressenbestand bijgehouden door de syndicus. De onkosten voor het verzenden van de verslagen breng ik in bij de syndicus als onkosten ten bate van de vme.

Reclame

joris boris
Berichten: 87

#4 , 27 jan 2011 23:05

En wat als er geen verslag wordt gemaakt, zoals voor de nieuwe wet. ? Wat kan er eigenlijk echt mis lopen dan?

Jac
Berichten: 75
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jan 2011 13:38

Wij voeren onze discussies tussen alle mede-eigenaars tussen 2 AV's in nu on-line op een beveiligd forum. De mede-eigenaars die ook deelnemen aan het forum hebben hiermee het 'verslag' al en kunnen het zelf afdrukken als ze zin hebben. De oudere bewoners die geen PC hebben krijgen een afdruk van alle forumberichten sinds het vorige verslag per post toegestuurd. Case closed.

Alleen wanneer echt nodig wordt er nog wat extra proza aan toegevoegd :wink: , maar dat proberen we zoveel mogelijk te vermijden.

joris boris
Berichten: 87

#6 , 30 jan 2011 13:02

Bedankt, maar welke middelen heeeft men indien er geen verslag zou opgemaakt worden. Zelfs als er iemand reclameert, wat kan er eigenlijk gebeuren in de praktijk.Boete?? welke?? aan wie??
Ik denk dat er vele geen raport zullen opstellen, maar wat dan te doen?

Pelikaan
Berichten: 154

#7 , 30 jan 2011 16:58

Ik verwijs naar het standpunt van dhr. J. Demoor van 22 jan 2011 (Halfjaarliks verslag RME).

Citaat =
Het nalaten van laatstgenoemde verplichting door de Raad van mede-eigendom heeft niet de ongeldigheid tot gevolg van de jaarlijkse algemene vergadering. Wettelijk kan die verplichting ook buiten de algemene vergadering nagekomen worden.

De algemene vergadering kan de Raad van mede-eigendom in gebreke stellen en bij volharden anders samenstellen(zonder inmenging van de syndicus).

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#8 , 30 jan 2011 17:52

Kies als leden van de RvM competente en geëngageerde mede-eigenaars die deze verantwoordelijkheid op zich willen nemen. Iedereen heeft daar belang bij.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”