Wat primeert 'arbeidsrecht of beslissing genomen op een AV'?

Sophia
Topic Starter
Berichten: 54

Wat primeert 'arbeidsrecht of beslissing genomen op een AV'?

#1 , 21 jan 2011 15:01

Beste,

Ik woon in een appartementsgebouw. Er werd destijds beslist om in de mede-eigendom 'niet te werken' op vrijdag. Wij wonen aan de kust en er is ook een regel die zegt dat er niet mag gewerkt worden tijdens de vakanties. Met niet werken bedoel ik 'werken laten uitvoeren'. Er zijn tal van mede-bewoners, waaronder ook wij, die verbouwingen doen of gedaan hebben. Het gebeurt dat de aannemer, schrijnwerker, plakker, vloerder,....een werk wil afwerken of gewoon wil verder werken...dus ook op vrijdag, wat dus een werkdag is. Wat is bepalend? Het recht om op vrijdag te werken of de beslissing genomen in een algemene vergadering.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 29 jan 2011 13:38

Bij mijn weten gaan wetten van de overheid tegen een beslissing van een private organisatie.
Echter die beslissing is voor de deelnemers van de organisatie wel bindend ... maar wat zijn de sancties???
U zal die beslissing moeten aanvechten bij de vrederechter.

EvilFreD
Berichten: 677

#3 , 29 jan 2011 14:00

Een verbod om op een bepaald tijdstip op een bepaalde locatie te werken is niet in tegenspraak met het algemeen recht op arbeid.

En wat het aanvechten betreft: Er staat in het reglement blijkbaar dat er niet mag gewerkt op vrijdag.
Daar zult u de betreffende aannemers op moeten wijzen.
Het is dan AAN HEN om dit aan te vechten.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 29 jan 2011 17:28

Als mede-eigenaar kan je die beslissing ook aanvechten ( mits te voldoen aan de voorwaarden wet appartementen (statuten)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”