syndicus

freddysermant
Topic Starter
Berichten: 2

syndicus

#1 , 18 jan 2011 13:27

Hallo , een paar maanden geleden ben ik aangesteld als Syndicus in een appartement gebouw van 6 appartementen waar ik ook woon en eigenaar ben van 1 appartement .
Van de 6 worden er 2 verhuurd en met zo een huurder hebben we nu veel problemen nachtlawaai enz , achter het gebouw zijn onze garageboxen en daar kunt u onmogelijk een voertuig parkeren andere mensen kunnen niet meer uit hun garage en deze persoon vertikt het om zijn voertuig op straat te zetten want in zijn garage kan hij niet wagen is te hoog . Ik heb deze persoon al meermaals gewezen op het feit dat dat niet kan en lacht me vierkant uit . Nu mijn vraag is wat kan er wettelijk aan doen , mag ik zijn voertuig laten weg takelen op zijn kosten zoniet wie weet een oplossing .
Vriendelijke groeten Freddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 18 jan 2011 13:57

Wat staat er in het reglement van orde?

freddysermant
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 18 jan 2011 14:15

Parkeren : het is verboden om voertuigen te parkeren aan de achterkant van het gebouw, indien vastgesteld word dat dit reglement niet word gerespecteerd zal betrokkene 2 maal schriftelijk verwittigt worden, indien er geen gehoor aan dit schrijven gegeven word zal het voertuig getakeld worden op kosten van betrokkenen . Dat staat er in het reglement die goedgekeurd is door alle eigenaars .
vriendelijke groeten Freddy

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 18 jan 2011 16:48

Dan beginnen aangetekend te schrijven.

Verhuurder eveneens aangetekend aanschrijven over het gedrag van zijn huurder.

BAV Samenroepen om op de inrijstrook van de garages een plakkaat te laten hangen dat het verboden is hier te parkeren en refereren naar art 87 veldwetboek (zie posts Franciscus voor exact artikel, kan ernaast zitten.)

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 18 jan 2011 19:58

Heeft die huurder wel kennis van de basisakte en het reglement van inwendige orde? Aan de eigenaar-verhuurder hem dit ten kennis te brengen.
Ik laat mijn huurders een basisakte lezen en een dokument ondertekenen dat ze deze ook inderdaad hebben gelezen, en hang als bijlage een reglement van inwendige orde aan het huurkontrakt, die ze eveneens blad per blad moeten paraferen. De basisakte moeten ze me echter wel na 1 week teruggeven (is ongeveer 100 blz)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”