Secretaris

Saltadoom
Topic Starter
Berichten: 46

Secretaris

#1 , 11 jan 2011 14:29

Op een intersite staat het volgende vermeld:

Nog tijdens de vergadering stelt de syndicus de notulen van de genomen beslissingen op, met vermelding van de behaalde meerderheid en de namen van de mede-eigenaars die zich onthouden of tegen gestemd hebben. Aan het einde van de zitting worden deze notulen ondertekend door de voorzitter, de secretaris en door de nog aanwezige mede-eigenaars of gevolmachtigden. Dit maakt een zeer goede controle mogelijk.

Wat is dan de taak van de secretaris als de syndicus dan toch de notulen (vroegere verslag) voor zijn rekening dient te nemen aangenomen dat de syndicus die taak niet cumuleert?

Vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LSQ308
Berichten: 81

#2 , 12 jan 2011 13:18

Stel voor om de syndicus aan te stellen als secretaris. Hij schrijft het verslag ter plaatse en leest op het einde van de AV de notulen voor. Alzo kan hij nadien geen wijzigingen meer aanbrengen. Indien u een mede-eigenaar wenst aan te duiden als secretaris, zorg er dan voor dat deze een laptop en printer meebrengt, zoniet dient alles manueel geschreven te worden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”