ONHERROEPELIJK in contract

stefaniehuybrechts
Topic Starter
Berichten: 1

ONHERROEPELIJK in contract

#1 , 03 jan 2011 10:18

Beste, naar aanleiding van onze verbouwingen zouden wij 3 parkeerplaatsen moeten voorzien. Bij onze bouwaanvraag hadden we een huurcontract gestopt van 3 parkeerplaatsen die we huren. Nu krijgen we een brief terug dat dit niet voldoende is en zij hebben een voorbeeldcontract erbij gestopt waarin staat dat de parkeerplaatsen "onherroepelijk ter beschikking moeten gesteld worden". Natuurlijk wil de man die ons die parkeerplaatsen verhuurt dit niet ondertekenen. onherroepelijk zou ook betekenen dat wanneer hij zijn parking wil verkopen, dat hijd it niet kan aangezien wij dit onherroepelijk huren...
Nu is mijn vraag, of er in een contract dat onherroepelijk moet zijn, voorwaarden mogen gesteld worden bv. 'tot op de dag dat de parking verkocht wordt' of 'tot op de dag dat de zaak stopgezet wordt'.
de andere mogelijkheid is dat we 10000 euro belasting betalen per ontbrekende parkeerplaats maar als beginnende zelfstandige is dit wel een hele grote hap uit mijn budget...
en verder, een parkeerplaats kopen is hier in de buurt ook niet echt makkelijk dus ik zou echt graag weten of ik iets aan dat contract kan doen!?
alvast bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LSQ308
Berichten: 81

#2 , 04 jan 2011 22:11

Opnieuw een voorbeeld van hoe een (gemeentelijke) overheid een kleine zelfstandige de keel toeknijpt.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”