water overlast

SUZANNA
Topic Starter
Berichten: 81

water overlast

#1 , 17 nov 2006 17:12

Het gaat over een gebouw met 3 appartementen, waarvan wij het gelijksvloers hebben, en verhuren. Nu meld de huurder dat er een lek is aan het plafond, en we hebben het doorgegeven aan de aannemer van het gebouw, die is recht gaan kijken. Het lek zit juist waar het terras is van de eerste verdieping en waar er een ijzere balk zit, hebben niks kunnen vinden, maar denken dat het huis waar tegen gebouwd is en waar een goot zit van een zadeldak dat dat de oorzaak is omdat ze vuil is en vol water staat en dat het water zo in de spouwmuur kan en dat ik moet vragen aan die mensen of ze hun goot willen kuisen,kan ik dat zo maar doen en wat zijn de gevolgen voor deze waterschade, wie betaald dat.De goot loopt helemaal langs de zijde van de bouw .Ik hoop dat er iemand is die ons wat goede raad geeft .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 17 nov 2006 17:15

Neem contact op met uw brandverzekering.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 19 nov 2006 15:58

?Art.1384.Men is aansprakelijk niet alleen voor de schade welke men veroorzaakt door zijn eigen daad maar ook voor die welke veroorzaakt wordt door...zaken die men onder zijn bewaring heeft...?(B.W.=Burgerlijk Wetboek)

Vooraf dient onderzocht wie ?de schadeverwekkende zaak onder zijn bewaring heeft?.Dit kan de ?aanpalende buur? zijn of de ?vereniging van medeeigenaars? of uw uzelf.

Onderzoek zorgvuldig de brand- en waterschadeverzekering van uw privatieve eigendom alsmede deze van de ?vereniging van medeeigenaars?.

Doe aangifte aan BEIDE verzekeraars EN hun rechtsbijstandsverzekeraar.

INDIEN u een rechtsbijstandsverzekering hebt bij uw ?familiale verzekering? doe daaraan dan ook aangifte.

?Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert ,moet het bestaan daarvan BEWIJZEN...?(Art.1315B.W.).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”