Vereniging van mede eigenaars

Pascale VB
Topic Starter
Berichten: 1

Vereniging van mede eigenaars

#1 , 28 dec 2010 15:20

Ik ben eigenaar van een appartement in een gebouw van 4 appartementen. Mijn appartement is gelegen op de eerste verdieping.
Er is onlangs een lek in het dak van ons gebouw ontstaan en de eigenaar van het hoogste appartement, nl derde verdieping en onder het dak, wil graag onmiddelijk overgaan tot vernieuwen en isoleren van het dak ipv voorlopig te herstellen. Hiervoor zijn subsidies ter beschikking van overheid, energieleverancier etc.
Mijn vraag is :
- Komen wij als VME in aanmerking voor een premie en voor welk deel?
- Welke instantie(s) dienen we te contacteren en/of welke procedure te volgen ?


Alvast bedankt
pvb

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 28 dec 2010 20:58

Naar ik meen zat een informatiebrochure voor de federale maatregeleen bij de belastingaangifte van iedereen.

Je moet een syndicus hebben (professioneel of niet) EN een jaarlijkse afrekening. De syndicus kan alle formaliteiten verrichten en het attest opmaken dat je bij je belastingaangifte dient te voegen.

LSQ308
Berichten: 81

#3 , 29 dec 2010 13:18

Wij hebben ons dak (VME 6 appartementen) vorige zomer laten ïsoleren.
De VME ontving van Eandis 400 euro (4 euro/m²). Aanvraag is gebeurd door de syndicus.
De syndicus heeft een attest opgemaakt met vermelding van de quotiteiten per mede-eigenaar en de kostprijs (kopie factuur dakdekker bijvoegen). Op die manier kan elke mede-eigenaar zijn belastingvermindering bekomen (aangifte 2011).
De isolatie moet voldoen aan bepaalde voorwaarden. Deze zijn gekend bij de dakdekker en zal deze vermelden op zijn factuur.
Info : http://www.eandis.be" onclick="window.open(this.href);return false; en min. van financiën.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”