Wij kochten (ex-vriendin en ikzelf) appartement aan de kust; ik ontving zopas de halfjaarlijkse afrekening via syndicus, met verzoek deze binnen de 15 dagen te betalen.
Tot nu toe werden deze afrekeningen door ieder van ons voldaan voor 50%; er zijn bijgevolg tot heden geen achterstallen in de betaling.
Wat betreft de laatste afrekening stelt deze ex-vriendin dat het momenteel (deze maand?) onmogelijk is hiervan de helft te betalen (ongeveer 300 euro). Op de algemene vergadering (VME) werd ook nog beslist een bijkomend bedrag op te vragen in januari gezien dringende herstellingswerken aan de infrastructuur van het appartementsgebouw - waarover akkoord - en in verdeling met mede-eigenaars. In dit verband voorzie ik dus ook enige moeilijkheden qua betaling in de toekomst...
Mijn vraag (hoewel ik deze misschien hier niet hoef te stellen) : kunnen bedoelde afrekeningen per persoon verdeeld, verzonden en geïnd worden - of kan dit louter mits akkoord of zelfs goede wil van syndicus of wellicht eerder andere mede-eigenaars ?
Zijn deze rekeningen vorderbaar op één persoon indien de andere in gebreke blijft ?
De aankoop van het appartement gebeurde gemeenschappelijk, compromis, akte en de rest van documenten gebeurde steeds op 2 namen, enz...
Wat best te doen in geval van onwil van één van beiden ?