Ik ben eigenares van een appartement, dat bestaat uit een gebouw van zeven app.
Eind oktober werd de compromis getekend, de akte zal ten laatste in februari verlijden, weet nog geen precieze datum.
De syndicus heeft de faktuur van de jaarafrekening voor de kosten en onderhoud ed voor 2010 opgestuurd, ten bedrage van 1608,87 euro...
Ten eerste heeft hij dit jaar 2 ipv 4 kwartaalfakturen gestuurd (400 euro per kwartaal), wat ik al niet normaal vind. De jaarafrekeningen zijn elk jaar zowiezo elke keer extreem hoge bedragen, nu kletst hij er die 800 euro ineens bij, wat zorgt dat de volledige betaling in één keer nog zwaarder is.
Daar ik het app verkocht heb, rekent hij 363 euro aan voor notariële inlichtingen!!! Hij had de agence die de verkoop had geregeld, ook al een fakuur gezonden tbv 300 euro, wat zei hebben geweigerd daar dit bedrag overdreven hoog was.
Ik ga hier absoluut niet mee akkoord, kan hij zomaar lukraak een bedrag aanrekenen?
Ook moet de faktuur voor 15/01/2011 betaald zijn, in de brief staat echter dat de afrekening ter goedkeuring zal voorgelegd worden op de eerstvolgende algemene vergadering.
Ik heb hem gemaild en gevraagd wanneer de vergadering is, echter zonder respons (hij is mijn stiefbroer en mijn "familie" wil niks meer met mij te maken hebben, elke kans die hij ziet grijpt hij dus om mij te pesten).
Heb ik het goed als ik zeg dat eerst de algemene vergadering moet doorgaan, en daar de afrekening goedgekeurd moet worden, en dan pas overgaan tot de betaling van de faktuur?
Wat als de vergadering pas doorgaat nadat de akte verleden is? Dan kan ik toch die faktuur niet klakkeloos betalen als er staat dat die eerst goedgekeurd moet worden op de vergadering?
Gezien het feit dat ik volgend jaar (binnen hooguit twee maanden) geen eigenares meer zal zijn, had ik graag geweten hoe het verder moet qua opsplitsing van bvb de brandverzekering, die loop van 31/05/2010 tot 1/06/2011.
In feite is de ganse faktuur extreem hoog en ben ik totaal niet akkoord
wat moet ik hiermee doen?