buur gaat aanbouw zetten

smevie
Topic Starter
Berichten: 1

buur gaat aanbouw zetten

#1 , 10 dec 2010 11:41

Volgende week komt mijn buurman zijn plannen laten zien van zijn aanbouw die hij zoekt te zetten.
Nu zit ik wel met enkele vragen.
Mag mijn buur eisen om mee te betalen voor de scheidingsmuur die ik niet ga gebruiken? Zo ja hoe groot is het percentage van mijn deelname en hoe word dit dan berekend?
Mag ik mijn buur vragen om die muur op te trekken in gevelsteen in plaats van snelbouwsteen want dit is echt geen aangenaam zicht om op te kijken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 dec 2010 12:21

Indien je de muur NIET gebruikt kan de buur u niet verplichten in de kosten te delen, voor zover die muur natuurlijk pal op de percee grens staat.
Indien je wel de helft van de muur wil overnemen, zal je 50 % van de kostprijs van die muur moeten betalen, met inbegrip van de grondwerken en fundering. Er zijn hierover vastgestelde tarieven beschikbaar.
Indien je uw kant van de muur in gevelsteen wenst, zal je hier het supplement dienen voor te betalen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”