huurder is met de noorderzon verwenen

IDC
Topic Starter
Berichten: 50

huurder is met de noorderzon verwenen

#1 , 09 dec 2010 01:31

Ik verhuur een appartement.

De huurder heeft de huur opgezegd in het derde jaar zodat hij één maand wederverhuringsvergoeding moet betalen.

De huurder moet nog twee maanden betalen.

Sinds ruim één week tref ik de huurder niet meer. Hij reageert ook niet op sms-en en brieven.

Bewoners van het gebouw beweren dat betrokken persoon met de noorderzon is verdwenen.

Omdat er ook een geur hangt op de overloop van de verdieping waar betrokken persoon woonachtig is, heb ik de deur opengedaan om te kijken.
Ik trof een enorme ravage van achtergelaten en stukgeslagen meubelstukken, kleren, bedoven voedsel, volle vuilnisbakken, …, kortom : alles kapot vuil en vies.

De huurder blijkt dus inderdaad met de noorderzon verdwenen.

De huurder moet normaalgezien nog twee maanden huren (december en januari) en betalen, één maand wederverhuringsvergoeding en afrekening gemene delen betalen.
Daarnaast is er uiteraard ook nog schade die moet worden vergoed.
Maar tot op heden betaald hij de huur voor december en afrekening gemene delen niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik hierop moet reageren?

Alvast mijn dank voor eventuele hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 09 dec 2010 01:55

humhum slechte geur in gang, u bent tot op heden flat niet binnengeweest, niet, nooit never (hopelijk duidelijk) aangezien u zeker niet van huisvredebreuk beschuldigt wenst te worden of van het moedwillig vernietigen van de inboedel van de huurder...

Uit bezorgdheid en de verrotingsgeur die er hangt heeft u het vermoeden dat de bewoner misschien wel eens overleden kan zijn in de flat. DUS... Politie bellen morgen.. euh deze ochtend en met hen afspreken om het pand binnen te gaan. zij zullen in het pv de nodige constataties opnemen die u toelaten in samenspraak met de syndicus bewarende maatregelen te treffen en de huurder bij het lokale vredegerecht bij verstek te laten veroordelen...

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”