Gezamenlijke tuinafsluiting

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Gezamenlijke tuinafsluiting

#1 , 30 nov 2010 16:27

Begin dit jaar kwamen we met onze buren tot een akkoord dat we de stokoude tuinafsluiting zouden verwijderen en een nieuwe, degelijke zouden plaatsen.
De werken werden voorzien voor het voorjaar van 2011. De aankoop en de betaling van de afsluiting, die zij zouden bestellen (wegens hun nieuw huis dat ze aan het bouwen waren en veel meer verstand in dat soort dingen) waren ook voorzien voor voorjaar 2011.

Nu blijkt dat ze al zijn overgegaan tot de aankoop ervan, aangezien ze nog een korting kregen die maar een bepaalde tijd geldig was. De tuinafsluiting is er dus al.
Kunnen zij ons verplichten om de afsluiting nu al te betalen? Het gaat maar om een paar honderden euro's, maar ons verbouwbudget voor 2010 is er door, ik ben momenteel hoogzwanger en met ziekenverlof en in dit economisch klimaat (ben trouwens ook nog werkloos) is een tuinafsluiting wel het laatste van onze zorgen.

Ze hangen om de paar weken aan onze deurbel om te vragen naar geld, maar als er afgesproken is voorjaar 2011 ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 10 dec 2010 01:59

Aan de andere kant van de tuinafsluiting, is de financiële situatie mss dezelfde.
Dat de tuinafsluiting er eerder staat dan voorzien, levert u blijkbaar eveneens een extra korting op.

Ooit gaat u toch uw afspraken moeten nakomen...
Handige documenten voor Personenrecht

Tope
Berichten: 916

#3 , 10 dec 2010 08:43

@ lucgescheiden

Jouw antwoord is wel erg kort door de bocht.
Als de plaatsing van de tuinafsluiting voorzien is voor het voorjaar 2011 dan hadden de buren die aankoop - ook al is het met korting - wel eerst mogen bespreken.
Of de andere partij minstens uitstel van betaling kunnen geven.

Reclame

lucgescheiden
Berichten: 2810

#4 , 10 dec 2010 12:19

@Tope, u zegt het zelf; dit dient te worden besproken.
Wat ik uit dit verhaal mag opmaken is dat de buren om de paar weken met een kluitje in het riet worden gestuurd.
Waardoor er alsmaar meer wrevel ontstaat tussen beide buren.

Mijn inziens, kan het toch nochthans niet moeilijk zijn om de buur vriendelijk op deze afspraak te wijzen, en de situatie uit te leggen.

Vandaag de dag duikelen duizenden belgisch gezinnen onder de armoede grens.
In de meeste gevallen overkomt het hen, zonder dat zij er zelf enige vat op hebben.
Dat maakt armoede nog niet tot een misdaad.
Wel tot iets dat dient aangekaart te worden, bij onze regering en politiekers in de hoop op een positieve reactie.
Dergelijke feiten verdoken houden en proberen om te zetten in wrevel tussen buren, lijkt me dus eerder een foute optie, die
enkel kan leiden tot nog meer kosten, slechte buren-relaties en aldus een nog slechtere levenskwaliteit.

Maar u hebt gelijk, ik wil wel eens korter door de bocht gaan dan anderen, in dergelijke zaken.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”