Geurhinder en gezondheidsoverlast door stoken

toetsenbord
Topic Starter
Berichten: 124

Geurhinder en gezondheidsoverlast door stoken

#1 , 28 nov 2010 19:19

Zoals ik hier al een aantal malen gezegd heb, woon ik ergens waar we heel erg veel last hebben van stankoverlast.
De stank wordt geproduceerd door buren met allesbranders die hier iets verderop wonen, deze stoken in een achterbouwtje (enkel gelijkvloers) en de warmte gaat via buizen hun woonhuis binnen.
Enkel voordelen voor hun dus: goedkoop en geen enkele hinder.

Voor de buren is het heel wat minder: continu zitten we in de stank, vooral wij omdat onze grond iets hoger ligt dan hunne...
Het is hier bij momenten niet te harden.
Een tweede stankbron is vermoedelijk een nabijgelegen fabriek... Vroeger was er een bufferzone (bos) tussen ons en de industriezone, die nu weggehaald is, met allerlei leuke geurtjes als gevolg.

Zelf krijg ik er keelklachten van en vraag ik me ernstig af wat voor permanente gezondheidsschade dit inhoudt.
U moet zich voorstellen dat je in je huis woont en alles continu stinkt naar rook of verbrand. Je wast je lekker, wil een relaxt avondje doorbrengen bij de televisie en misschien later op de avond nog weggaan: probleempje, de televisie avond zal niet doorgaan want alles wordt verbrod door de afgrijselijke stank en de keelklachten, terwijl je daar zit wetende dat je geen andere optie hebt, nemen je kledij, je haren (!) en alle textiel in huis de geur op, zodat je er zelfs elders mee geconfronteerd wordt, en ook anderen mee confronteert...

Gezien dit huis niet mijn eigendom is, maar van mijn ouders en ik binnenkort uit huis trek (alsook zij zullen verhuizen) willen ze niet dat ik me tegenover de buren nog roer...

De reden waarom ik deze post zet, is - naast het even ventileren van mijn frustraties want ook momenteel is het hier niet uit te houden - omdat ik er van overtuigd ben dat wij niet de enige mensen zijn die door de gierigheid en het gebrek aan empathie van hun buren continu in de stank moeten leven.
Dit is naast een aanslag op het genot van onze woning, een aanslag op de gezondheid.
Daarom zeg ik: Vlamingen, slachtoffer van stokende buren, verenigt u. Samen staan we sterk, en misschien kunnen we er via maatregelen /wetten voor zorgen dat deze terrorisering stopt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding