omheiding buren + hoogteverschil

gebruiker123
Topic Starter
Berichten: 1

omheiding buren + hoogteverschil

#1 , 26 nov 2010 15:52

wij wonen nu een aantal maanden in een huurhuis. al van voor wij er kwamen wonen hebben de buren een betonnen schutting op hun stuk als afscheiding geplaatst. hiervoor hebben zij echter een stuk van onze grond afgekapt, met een 'gracht' van een halve meter breed en diep langs onze kant tot gevolg. opvullen met grond mogen wij niet van de buren. de grond is hier echter al altijd op deze hoogte geweest. vermits we dit huis huren kunnen we er zelf ook niet veel kosten aan maken maar zo een 'gracht' is echter wel gevaarlijk. heeft iemand misschien een idee wat wij daar aan kunnen doen? mogen we dat toch niet gewoon opvullen? alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 26 nov 2010 18:06

ligt die afgegraven gracht op uw perceel?
Zo ja, ernstige fout. Ze moeten van uw grond afblijven, vermoed ik toch...Meteen uw huisbaas verwittigen: dat is uw eerste plicht.
En dan mag hij dat weer (laten) opvullen, denk ik.
Maar ik zou er ook oto's van maken en vragen aan de buur schriftelijk te bevestigen waarom hij daar afgegraven heeft.
Klopt dat forumvienden?

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 nov 2010 20:18

En wie gaat betalen denk je, als die betonnen afsluiting door de druk van de grond, scheef zakt en overhelt naar de kant van de buur?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”