Aanvechten beslissingen AV

Roger37
Topic Starter
Berichten: 1

Aanvechten beslissingen AV

#1 , 25 nov 2010 22:26

In de onderstelling dat een AV plaats had in augustus 2010 dus vóór het invoege treden van de nieuwe wet op 1 september 2010.
Hoeveel tijd hebben de mede-eigenaars de tijd om beslissingen genomen op die AV aan te vechten?
Zal dit 3 maanden zijn of is dit 4 maanden zoals de nieuwe wet aangeeft?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 25 nov 2010 22:53

3 maanden.

pedro12345
Berichten: 3

#3 , 26 nov 2010 15:16

ik bezit 198/1.000sten in het app.gebouw waar wij wonen. Daarnaast zijn er nog een 4-tal andere eigenaars, waarvan 1
hoofd aandeelhouder 600 aandelen waarvan uitbating restaurant op glv.
deze man wil nu zijn restaurant uitbreiden naar het eerste verdiep met wijziging basis akte voor wijziging doel 1e verdiep,
bijplaatsen 2 extra liften , aankoop gemeenschappelijke grond 1e verd. om de 2 appartementen te kunnen verbinden.
Normaal heeft de AV plaats in juni, maar de sindic die meeheult met deze man, heeft deze av steeds maar uitgesteld tot
na 01 september 2010.
Nu heb ik natuurlijk geen enkele veto-recht meer en kan onze man alle beslissingen zelf nemen.
wat doen? Mijn vrouw wil alles verkopen en verhuizen.!!

De 3 andere adhouders willen meewerken met onze man.
Een daarvan hebben wij in 15 jaar nog nooit gezien maar de syndic heeft een volmacht gekregen
van deze onzichtbare adh.
De volgende Bijzondere alg. vergadering is nu maandag 29 november.
Daar wordt dan alles beslist. Deelnemen of niet aan deze BAV?

Reclame

Pedro
Berichten: 735

#4 , 26 nov 2010 20:51

3 maanden.
Opletten hiermee! Mbt. de toepassing van de dwingende Wet bij rechtsfeiten in de tijd bestaat de kans dat de protesttermijn onmiddellijk, dus per 2 juni, uitwerking had wat betekent dat hier mogelijk de 4 maanden termijn geldt! Ik wacht momenteel op een uitspraak alsook op een antwoord van een Vrederechter waaraan ik dit heb gevraagd.

Jac
Berichten: 75
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 nov 2010 11:19

Een daarvan hebben wij in 15 jaar nog nooit gezien maar de syndic heeft een volmacht gekregen
van deze onzichtbare adh.
De syndicus kan geen volmachten krijgen. Volmachten moeten op naam en de syndicus is uitdrukkelijk uitgesloten.

Pedro
Berichten: 735

#6 , 27 nov 2010 11:58

ik bezit 198/1.000sten in het app.gebouw waar wij wonen. Daarnaast zijn er nog een 4-tal andere eigenaars, waarvan 1
hoofd aandeelhouder 600 aandelen waarvan uitbating restaurant op glv.
deze man wil nu zijn restaurant uitbreiden naar het eerste verdiep met wijziging basis akte voor wijziging doel 1e verdiep,
bijplaatsen 2 extra liften , aankoop gemeenschappelijke grond 1e verd. om de 2 appartementen te kunnen verbinden.
Normaal heeft de AV plaats in juni, maar de sindic die meeheult met deze man, heeft deze av steeds maar uitgesteld tot
na 01 september 2010.
Nu heb ik natuurlijk geen enkele veto-recht meer en kan onze man alle beslissingen zelf nemen.
wat doen? Mijn vrouw wil alles verkopen en verhuizen.!!

De 3 andere adhouders willen meewerken met onze man.
Een daarvan hebben wij in 15 jaar nog nooit gezien maar de syndic heeft een volmacht gekregen
van deze onzichtbare adh.
De volgende Bijzondere alg. vergadering is nu maandag 29 november.
Daar wordt dan alles beslist. Deelnemen of niet aan deze BAV?
Beste, de correcte en rechtsgeldige afhandeling van zulke beslissingen vergen een doorgedreven (juridische) vakkennis van de syndicus. Onder voorbehoud doch de kans lijkt me enorm groot dat de beslissing (op een aantal vlakken) onrechtmatig dan wel onregelmatig zal worden genomen. Gebeurt dit, dan kan u deze in vernietiging aanvechten voor de Vrederechter. Persoonlijk zou ik naar de vergadering gaan en tegenstemmen, waarbij onder de nieuwe Wet uw neen stem in de notulen dient te worden vermeld. Gaat u niet naar de AV of vecht u nadien een eventuele onrechtmatigheid of onregelmatigheid niet aan, dan verkrijgt de beslissing na 4 maanden kracht van gewijsde waardoor ze ten aanzien van alle eigenaars defintief wordt.
Indien gewenst kan ik u na de vergadering in opdracht adviseren aangaande de te nemen acties. Uiteraard in die veronderstelling dat de beslissingen niet correct/rechtsgeldig werden genomen en afgaande op de info/historiek die alsdan aanwezig is.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”