einde contract - verzegeling politie (drugsfeiten)

mikado.007
Topic Starter
Berichten: 53

einde contract - verzegeling politie (drugsfeiten)

#1 , 24 nov 2010 12:08

Vraag: ik heb recent een handelspand (café) gekocht dat openbaar werd verkocht. Dit pand werd verhuurd met handelshuurcontract en moet nog 8 jaar lopen. Echter, het pand is momenteel verzegeld door de politie wegens drugsfeiten.
Ik zou eigenlijk liever zelf iets beginnen in dit pand. Kan ik de huidige huurder eruit zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 24 nov 2010 12:20

Hoogstwaarschijnlijk wordt de huur reeds enige tijd ook niet meer betaald?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 24 nov 2010 12:43

Pas daarmee op. Heb ooit meegemaakt, tijdens mijn beroepsloopbaan bij de immoafdeling van een grote brouwerij, dat er een eigendom van mijn werkgever verzegeld werd wegens drugsfeiten.
Tijdens de rechtszaak achteraf, werd door de rechter verboden om ooit nog een horecaactiviteit in het gebouw uit te oefenen. (Cafebaas verkocht zelf drugs en liet toe dat de gebruikers ervan (ook minderjarigen) zijn appartement boven de zaak gebruikten.) Mjn werkgever ging hier natuurlijk tegen in beroep en kreeg uiteindelijk toch gelijk. Het pand mocht terug als horecapand uitgebaat worden. Ondertussen waren er echter 5 volle jaren verlopen, zonder huuropbrengsten noch bierverkoop.
Als particulier kan dat een dure zaak worden, en je kan er een flinke kater aan overhouden (niet van het bier dus) :mrgreen:

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”