waterinfiltratie - gebreke

klassement
Topic Starter
Berichten: 37

waterinfiltratie - gebreke

#1 , 08 nov 2006 20:01

situatie :
-oud herenhuis
-3 eigenaars met elk hun appartement ( 1 domicilie en 2 als buitenverblijf )
-in ??n van de appartementen ( buitenverblijf ) is er waterinfiltratie door het dak
-de eigenaar van het appartement met de infiltratie wordt hiervan op de hoogte gebracht en gevraagd het te verhelpen
-hij geeft geen gevolg en de waterinfiltratie breidt zich uit
-de eigenaar wordt verschillende malen aangemaand
-de eigenaar van het ? lekkende appartement ? wordt in gebreke gesteld oa. op basis van verschillende artikels in de basisakte en er werd hem tevens medegedeeld dat structurele schade aan het gebouw tengevolge van de nalatigheid niet op de andere eigenaars kan ge?nd worden
-de eigenaar van het ? lekkende appartement ? stelt zijn goed te koop
-het appartement wordt verkocht zonder dat de schade is hersteld
-koper van het appartement is op de hoogte van de schade
-de notaris van de nieuwe eigenaar wordt hiervan voor het verlijden van de akte op de hoogte van gebracht
-de nieuwe eigenaar stelt structurele schade vast en laat de herstellingen uitvoeren
kan de nieuwe eigenaar van het appartement de kosten elk mede innen op de andere mede-eigenaars niettegenstaande de eerdere in gebrekstelling ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jelle
Berichten: 84

#2 , 09 nov 2006 15:25

dat zal voor een deel van de bepalingen in de basisakte afhangen.

Het zou mij sterk verwonderen mocht hij het niet kunnen aangezien een dak meestal tot de gemeenschap behoren zal.

Je had volgens mij ook niet die eigenaar moeten aanmanen om het te herstellen maar "de gemeenschap" waaronder jijzelf.

Ik zou zelfs durven stellen dat hij zijn persoonlijke schade in zijn appartement door het dak, op de gemeenschap kan verhalen.

klassement
Topic Starter
Berichten: 37

#3 , 09 nov 2006 18:30

dat zal voor een deel van de bepalingen in de basisakte afhangen.

Het zou mij sterk verwonderen mocht hij het niet kunnen aangezien een dak meestal tot de gemeenschap behoren zal.

Je had volgens mij ook niet die eigenaar moeten aanmanen om het te herstellen maar "de gemeenschap" waaronder jijzelf.

Ik zou zelfs durven stellen dat hij zijn persoonlijke schade in zijn appartement door het dak, op de gemeenschap kan verhalen.
en als de herstelling gedaan is zonder het vragen van verschillende prijsoffertes ?

Reclame

Jelle
Berichten: 84

#4 , 09 nov 2006 20:46

ik denk niet dat het (theoretisch gezien dan) correct is eerst aanmaningen te sturen aan een eigenaar om het op te lossen (als het eigenlijk voor de gemeenschap was) en zelf geen stappen te ondernemen, om dan nadien te gaan zeggen dat hij geen drie offertes heeft voorgelegd...

zou verder de hoogdringendheid ook niet kunnen gespeeld hebben.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”