Huisdieren bis

Maxiflo
Topic Starter
Berichten: 4

Huisdieren bis

#1 , 13 nov 2010 12:29

Ik heb reeds met aandacht al de topics gelezen in verband met huisdieren

Toch blijf ik nu nog met een vraag zitten waar ik niet echt een sluitend antwoord op vind. Misschien wel omdat er geen sluitend antwoord is:)

Het volgende mijn vriendin en ik hebben een appartement gekocht (reeds 2 jaar geleden). Wij hebben ook 2 schatten van katten. Zij veroorzaken ook geen overlast naar mijn weten en komen nooit in de gemeenschappelijke delen.

Deze week ontvingen wij een brief van de syndicus waarin er als punt op de agenda staat voor de BAV: wie heeft er huisdieren in huis.

Nu is de vrees van mijn vriendin en ook wel van mij dat ze huisdieren willen verbieden in het appartement.

Ik vond terug dat dit indruist tegen het verdrag van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Doch sommigen weerleggen dit dan weer in andere posts

Hebben wij enig ander been om op te staan en mag een syndicus deze vraag (wie heeft huisdieren in huis) wel als punt op de agenda zetten (wet op de privacy?)

Hopende op een antwoord want als mijn vriendin haar katten zou moeten wegdoen zal de boel hier ontploffen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 13 nov 2010 15:05

Daar een huisdier rechtstreeks geen persoonlijke rechten tegenover de mede-eigendom heeft, in de zin van het Burgerlijk Wetboek, kan volgens mij de syndicus niet vragen wie huisdieren heeft. Hij mag enkel de gegevens van de personen met zakelijke en persoonlijke rechten op (een deel van) de mede-eigendom opvragen.

Hij mag dit volgens mij enkel doen op een wijze vooraf goedgekeurd door de AV (reglement van mede-eigendom), omdat hij optreed in naam van de VME.

Onder het begrip huisdier vallen ook goudvissen, ... .

Wat staat in de statuten ?

Maxiflo
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 14 nov 2010 14:57

ik citeer: klein huisdieren worden n het gebouw gedoogd voor zover hiermee geen burenhinder wordt veroorzaakt. Bij aanhoudende stoornis zal het dier verwijderd worden na een beslissing van de AV genomen bij gewone meerderheid.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”