belastingsvermindering dakisolatie

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

belastingsvermindering dakisolatie

#1 , 10 nov 2010 20:27

Binnenkort wordt het dak van het appartementsgebouw volledig gerenoveerd en tegelijk ook geïsoleerd. Kan ik ten belope van mijn aandeel in de isolatiekosten beroep doen op de federale fiscale tegemoetkoming voor dakisolatie?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LSQ308
Berichten: 81

#2 , 12 nov 2010 12:54

De syndicus vraagt de Eandis-premie aan (4€/m²).
De syndicus richt een brief aan elke mede-eigenaar waarin gestipuleerd wordt hoeveel aandelen hij bezit. Deze brief dient gevoegd te worden bij de belastingaangifte van elke mede-eigenaar.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 nov 2010 14:49

De syndicus richt een brief aan elke mede-eigenaar waarin gestipuleerd wordt hoeveel aandelen hij bezit. Deze brief dient gevoegd te worden bij de belastingaangifte van elke mede-eigenaar.
Met kopie van de faktuur waarop vermeld het aantal aandelen en de zin: "voor eensluidende kopie" alsook de handtekening en stempel van de syndicus.
Doet onze syndicus al jaren zo voor allerhande werken aan ons appartementsgebouw nadat ikzelf kontakt had opgenomen met de belastingsdiensten en de provincie , zoals voor dakisolatie, onderhoud CV en kuisen schouw, plaatsen van nieuw inkomdeurgeheel met superisolerende beglazing en zelfs een nieuwe automatische garagepoort 'premie inbraakpreventie)

Reclame

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 12 nov 2010 16:35

Bedankt! Ik begon al te vrezen dat het niet mogelijk zou zijn voor werken aan de gemeenschappelijke delen van het gebouw.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”