Vergunning en aanmelding van vakantieverhuur

Veebee
Topic Starter
Berichten: 565

Vergunning en aanmelding van vakantieverhuur

#1 , 14 okt 2010 08:44

Beste,

afgelopen weekend een brief in de bus gekregen van de immo waarmee we ons appartement aan zee verhuren. Het gaat om vergunning en aanmelding van vakantieverhuur.

Wat ik er vooral uit begrepen heb, is het feit dat ze dit doen om het niveau op te krikken van de verhuur aan zee en ervoor te zorgen dat huurders zeker zijn van de kwaliteit, fair enough.

Ware het niet dat ze langs de andere kant weer een hoop extra risico's maken waar er momenteel geen zijn.
Ik verduidelijk even :mrgreen:

Brandblusser verplicht in het pand => don't ask why maar mijn eerste reactie was, leuk weer een extra mogelijkheid tot vandaliseren en ditmaal met poeder
Rookmelder verplicht in het pand => ik zie het al gebeuren dat ondanks ons verbod tot roken er één of andere flauwe plezante toch gaat roken en de melder afgaat, met als gevolg enerverende toon doorheen het gebouw, syndicus die erbij wordt gehaald, die de brandweer laat komen eventueel met slotenmaker en anders de botte bijl. Resulterend in mooie factuur wegens nutteloze noodoproep, beschadigde deur enz

Ligt het aan mij of ben ik gewoon te gelouterd ondanks mijn jeugdige leeftijd :p

Is de verguninng wettelijk verplicht of is het enkel om te kunnen "genieten" van commerciële doeleinden en opgenomen te worden in hun gids.

Het agentschap waar we mee verhuren is blijkbaar aangesloten, maar houdt dit dan in dat wij dat ook verplicht zijn of is het zowieso verplicht van overheidswege uit? Ik heb immers meer en meer de neiging om zelf voor de verhuring te gaan instaan want echt veel verhuren doen ze niet overdreven. De foto's op de website zijn verouderd. Inventariseren doen ze toch niet, sleutels kunnen na verhuur gewoon in een brievenbus gedropped worden dus controle ter plekke met verhuurder onbestaande.

greetz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee
Topic Starter
Berichten: 565

#2 , 17 okt 2010 11:43

Niemand die hiervan op de hoogte is?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”