rechtsbijstandsverzekering

LB1
Topic Starter
Berichten: 35

rechtsbijstandsverzekering

#1 , 13 okt 2010 14:22

Enkele jaren geleden heb ik een rechtbijstandsverzekering Europaea Falcon bij Generali afgesloten.

Omdat ik nu in conflict ben met de syndicus van het gebouw waar ik mede-eigenaar ben ( jaarafrekening, notulen van de vergadering en niet-respecteren van contracten ), stuurde ik een schadeaangifte naar de betreffende verzekeringsmaatschappij, met de vraag om juridische bijstand.

Deze liet mij weten dat er geen tussenkomst kon zijn op basis van een art in de voorwaarden, nl geen tussenkomst met betrekking tot onroerende goederen, zoals geschillen in verband met hun aankoop,verkoop, ruil, ....... EN ONDERHOUD.

De maatschappij zegt dus dat een geschil met de syndicus valt onder " onderhoud van een onroerend goed "

Kan iemand die op de hoogte is van verzekeringsrecht mij helpen ??? Ik wil een bezwaarschrift indienen tegen hun beslissing.

Alvast bedankt voor jullie respons

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 okt 2010 16:59

"e) de contractuele geschillen met betrekking tot onroerende goederen. Zijn onder meer uitgesloten,
al de geschillen in verband met hun aankoop, verkoop, ruil, hun opbouw, verandering, onderhoud
of afbraak, hun huur of gebruik, alsmede geschillen aangaande de urbanisatievoorschriften ;"

Er is toch een "contract" met de syndicus?

LB1
Topic Starter
Berichten: 35

#3 , 14 okt 2010 08:08

"e) de contractuele geschillen met betrekking tot onroerende goederen. Zijn onder meer uitgesloten,
al de geschillen in verband met hun aankoop, verkoop, ruil, hun opbouw, verandering, onderhoud
of afbraak, hun huur of gebruik, alsmede geschillen aangaande de urbanisatievoorschriften ;"

Er is toch een "contract" met de syndicus?
@ float
Hoe moet ik je antwoord nu interpreteren ???? Het is dus noppes ???

Reclame

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 okt 2010 21:16

De syndicus wordt aangesteld via een overeenkomst. Niet?
Ik zal vragen aan iemand om uw vraag te verplaatsen naar vastgoedrecht, want ik ben daar zo niet in thuis :)

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#5 , 16 okt 2010 13:28

Je hebt geen contract met de syndicus noch een geschil met hem, maar wel legt de wet u op dat je gedwongen lid bent van de VME, als eigenaar van een privatief appartement.

Je hebt minstens een geschil met de VME over de werkingskosten.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#6 , 16 okt 2010 15:37

Weerom een paraplu die niet open wil gaan als het regent?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”