mag er een hekje geplaatst worden tussen achterbuur en mij

ElsBambi
Topic Starter
Berichten: 1

mag er een hekje geplaatst worden tussen achterbuur en mij

#1 , 10 okt 2010 18:31

Wij hebben onlangs bekaert afsluiting(1,2 meter hoog met betonplaat) laten plaatsen in onze tuin die volledig op onze eigendom staat.Onze gebuur wou hier niet in tussenkomen.Op het einde van onze tuin hebben wij een poortje gemaakt die ook op onze eigendom staat om de ballen van onze spelende kinderen gemakkelijk te kunnen gaan halen.Onze buur eist nu om dit poortje(1,5m breed) te laten verwijderen.Kan dit zomaar ?
Het poortje staat op meer dan 50 meter van onze achterbuur(boer) zijn achterdeur en heeft daar totaal geen last van.
Het straffe aan gans het verhaal is dat hij jarenlang de grond gratis heeft mogen bewerken en nu maakt hij poblemen met dit hekje die wij in uiterste nood zouden gebruiken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 okt 2010 19:40

Volgens mij heeft hij geen poot om op te staan. De afsluiting staat op uw grond en daar kan je je zin doen.
Hij kan wel verbieden dat je op zijn grond komt.

Lightning

#3 , 10 okt 2010 21:12

Ik bevestig het standpunt van mava105.
Het poortje mag, maar u mag zonder toestemming van uw buur zijn grond niet betreden (en omgekeerd).
Dat hij uw grond gratis heeft mogen bewerken heeft er niets mee te maken.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 okt 2010 07:21

ik vermoed dat de deur wel volledig op uw kant moet opendraaien (maar dit zal je wel gedaan hebben)?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”