Oude wet op mede-eigendom

marc1711
Topic Starter
Berichten: 4

Oude wet op mede-eigendom

#1 , 05 okt 2010 09:31

Volgens de nieuwe wet op mede-eigendom art. 577-11 § 4 zijn de kosten voor de mededeling van de krachtens §§ 1 en 2 door de syndicus aan de notaris te verstrekken informatie ten laste van de overdragende mede-eigenaar.
Kan iemand mij zeggen wat de vorige wet voorzag. Waren deze kosten ten laste van de verkoper, de koper of de V.M.E. Mijn vraag gaat over een verkoop daterend van 20 oktober 2009. Dank voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 05 okt 2010 11:48

http://rapidshare.com/files/397786226/O ... ntswet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

In deze tekst vindt u de oude en de nieuwe wetgeving broederlijk naast elkaar.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 06 okt 2010 11:29

“Art. 577-11...§ 4. De kosten voor de mededeling van de krachtens §§ 1 en 2 te verstrekken informatie worden gedragen door de overdragende mede-eigenaar...”(Burgerlijk Wetboek,vanaf 01 Sep 2010).

“Art. 19. § 1. Deze wet is vanaf de eerste dag van de derde maand volgend op de bekendmaking ervan in het Belgisch Staatsblad van toepassing...”(2 JUNI 2010. - Wet tot wijziging van het Burgerlijk Wetboek teneinde de werking van de mede-eigendom te moderniseren en transparanter te maken,B.S. 28 juni 2010).

De notaris vroeg de informatie krachtens de wet en vooral in het belang van de koper. Aanrekening van kosten aan de verkoper is bovendien ongebruikelijk. Betwisting is dus verdedigbaar.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

marc1711
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 10 okt 2010 11:34

Dank voor beide reacties die heel nuttig waren voor mijn verdediging. Nu wachten op een reactie van de syndicus.
Groeten,
Marc

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”