kleur deurlijsten zelf kiezen?

bleuke
Topic Starter
Berichten: 4

kleur deurlijsten zelf kiezen?

#1 , 04 okt 2010 12:26

Beste medeleden,

vandaag werden de deurlijsten van de voordeuren geschilderd, per vergissing werd de deurlijst van mijn overbuurvrouw (gelijkvloers) in de verkeerde kleur geschilderd, echter zowel zijzelf als wij vinden dit veel mooier omdat het dan dezelfde kleur is als de inkomdeur en de lift.
De 'contactpersoon' (heb intussen al geleerd dat dit zelfs wettelijk niet bestaat hier op het forum, waarvoor mijn dank!) tussen de eigenaars en de syndicus wil echter zijn wil doordrijven en de kleur gebruiken die met de schilder was afgesproken.
De schilder maakt er geen probleem van om onze deurlijst in dezelfde kleur te schilderen als die van mijn overbuurvrouw, dat is voor hem zelfs makkelijker.
Kunnen wij zelf niet beslissen in welke kleur de deurlijst komt? De kosten worden privatief aangerekend!
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 04 okt 2010 12:31

Wat is beslist in de AV? Een eerste afwijking is in een gebouw altijd gevaarlijk, voor je het weet zijn er 25 verschillende kleuren in gebruik, besluit men dat de vensters ook wel een ander tintje en vorm mogen hebben, enz enz...

Dergelijke beslissingen kunnen een grote negatieve impact hebben op de waarde van iedere individuele flat.

bleuke
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 04 okt 2010 13:05

Op de AV werd beslist dat ze zouden geschilderd worden, zonder meer - ik begrijp ook dat het een probleem zou zijn indien we ze een totaal andere kleur zouden geven, maar het gaat over dezelfde kleur als de centrale inkomdeur en de kleur van de lift... de ramen zijn een deel van de gevel en die moet uniform blijven, voorheen was de deurlijst van de eerste verdieping ook in ht donker, de eigenaar had er een veiligheidsdeur in laten zetten. Daar is nooit gevolg aan gegeven.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 04 okt 2010 14:39

in geval van rook in de overloop dient de brandweer visueel te kunnen herkennen waar een deur is.

Dus is het gebruik van een andere kleur op zijn minst nuttig.

Gebaseerd op eigen ervaring bij een brand (1987) in een ondergrondse parking, met rook in een aantal appartementen, ... waaronder mijn appartement op het 1ste verdiep. Ik heb toen het nut van bepaalde zogezegd "absurde" veiligheidmaatregelen heel goed leren kennen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”