Aanstellen nieuwe syndicus.

winter
Topic Starter
Berichten: 41

Aanstellen nieuwe syndicus.

#1 , 30 sep 2010 01:29

Bij ons is een vergadering geweest ter aanstelling van een nieuwe syndicus. De vorige was door het BIV voor een bepaalde periode geschorst geworden. Hij diende zijn ontslag in.
Nu is er een nieuwe vergadering geweest en men deelde doodgewoon mee dat deze syndicus terug de functie wou opnemen.
Er werd een papier rondgedeeld met 3 keuze mogelijkheden en er werd dus per naam gestemd. De uitslag was mij niet volledig duidelijk aangezien 1 persoon nog niet getekend had op het einde van de vergadering.
Mijn vraag is nu: kan dat zo maar per persoon? Dus telkens 1 stem per persoon en niet volgens de aandelen in 't bezit van elke mede-eigenaar.
Ik heb ook nog de volgende vraag:
Hoe gaat het in zijn werk als iemand een volmacht geeft. Volstaat het om dat even te zeggen of mogen wij die volmacht zien?
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 30 sep 2010 09:58

Bij ons is een vergadering geweest ter aanstelling van een nieuwe syndicus. De vorige was door het BIV voor een bepaalde periode geschorst geworden. Hij diende zijn ontslag in.
Nu is er een nieuwe vergadering geweest en men deelde doodgewoon mee dat deze syndicus terug de functie wou opnemen.
Er werd een papier rondgedeeld met 3 keuze mogelijkheden en er werd dus per naam gestemd. De uitslag was mij niet volledig duidelijk aangezien 1 persoon nog niet getekend had op het einde van de vergadering.
Mijn vraag is nu: kan dat zo maar per persoon? Dus telkens 1 stem per persoon en niet volgens de aandelen in 't bezit van elke mede-eigenaar.
Ik heb ook nog de volgende vraag:
Hoe gaat het in zijn werk als iemand een volmacht geeft. Volstaat het om dat even te zeggen of mogen wij die volmacht zien?
MVG
1. neen

2. er dient een aanwezigheidslijst te zijn waar de aanwezige vertegenwoordigde mede-eigenaars worden genoteerd, met hun stemgerechtigde kavelnummer(s) en hun quotiteiten. de volmachten wordengevoegd bij deze lijst. Het is pas als dit fysiek gebeurt is dat een laatkomer stemrecht heeft. In praktijk uitvoering door de syndicus (voor opening AV) en de secretaris (daarna).

winter
Topic Starter
Berichten: 41

#3 , 30 sep 2010 13:51

Dank Luc,

Wat bedoeld u met laatkomer?
Bij ons was geen syndicus noch voorzitter aanwezig. De aanwezigen waren allen daar op het afgesproken uur. Van diegenen die er niet waren had de vervangende syndicus die tevens lid is van de raad van bestuur de volmachten gekregen. We hebben ze echter niet gezien die volmachten.
De aanwezigheidslijst was tevens de stemlijst zei hij. Daar stonden enkel de namen op van de mede-eigenaars en 3 mogelijke syndicussen waaronder deze die zijn ontslag had ingediend maar waarvan men nu op deze vergadering meedeelde dat hij terug mee deed. Wij hebben een paragraaf gezet onder de syndicus die onze voorkeur droeg.
Op de lijst werd geen handtekening gezet voor de volmachtgevers.
Ook de vervangende syndicus zette zijn handtekening niet.
MVG

Reclame

winter
Topic Starter
Berichten: 41

#4 , 30 sep 2010 14:48

Ik heb nog vergeten te vermelden dat die lijst pas op het einde van de vergadering rond ging.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”