verplichte documenten ?

Tomopom
Topic Starter
Berichten: 78

verplichte documenten ?

#1 , 29 sep 2010 15:54

Ik las hier ergens dat het volgens de nieuwe wetgeving verplicht is voor een syndicus afschriften van bepaalde documenten ( oa contract , verzekering ,... ) aan alle mede-eigenaars te bezorgen.

Kan er iemand me vertellen over welke documenten het hier precies handelt, waar ik die verplichting in de nieuwe wettekst kan terugvinden, hoeveel tijd ( we zijn al immers een maand verder ) we de syndicus redelijkerwijs moeten gunnen om zich in regel te stellen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 29 sep 2010 16:24

Art. 577-8. § 4
(...)
11° het de mede-eigenaars mogelijk te maken inzage te nemen van alle niet-private documenten of
gegevens
over de mede-eigendom
, en wel op alle wijzen die zijn bepaald bij het reglement van mede-eigendom, of door de algemene vergadering, en, met name, via een internetsite;
(...)
Nog te bepalen door de jurisprudentie: "wachttijd" & definitie van "private".
Maar ik geloof dat er reeds jurisprudentie is voor de "wachttijd".

Tomopom
Topic Starter
Berichten: 78

#3 , 29 sep 2010 16:42

Art. 577-8. § 4
(...)
11° het de mede-eigenaars mogelijk te maken inzage te nemen van alle niet-private documenten of
gegevens
over de mede-eigendom
, en wel op alle wijzen die zijn bepaald bij het reglement van mede-eigendom, of door de algemene vergadering, en, met name, via een internetsite;
(...)
Nog te bepalen door de jurisprudentie: "wachttijd" & definitie van "private".
Maar ik geloof dat er reeds jurisprudentie is voor de "wachttijd".
Dank je.... maar zover was ik al op de hoogte .... nog wel even dit.... als ik hem dat bevraag via mail ?

maar ik had het echter over welbepaalde documenten die hij verplicht wordt :"En ze moeten erop toezien dat de syndicus een afschrift van zijn =huidig= contract, plus de gegevens verplicht sinds 01.09.2010 (verzekering BA, ...) overmaakt aan alle mede-eigenaars."
Of heb ik dat verkeerd begrepen ?
Blijkbaar was jiizelf de auteur van dat stukje ... zie ik nu :)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”