kosten opvraging kopies VME

sauvillers
Topic Starter
Berichten: 21

kosten opvraging kopies VME

#1 , 24 sep 2010 18:02

In voorbereiding van een verzoening voor de vrederechter met de VME vraag ik aan de syndicus dat hij mij volgende stukken laat geworden :
-1. Kopie van het officieel verslag van zijn aanstelling als syndicus (AV van 30/06/2010
-2. kopie van het officieel verslag van de AV de dato 10/09/2010

Aanvraagdatum : 15/09/2010


Geachte Syndicus,


Zou U mij onderstaande stukken kunnen bezorgen :

- een copy van het officieel verslag van uw aanstelling als syndicus de dato 30/06/2010.

- een copy van het officieel verslag van de Algemene Vergadering de dato 10/09/2010.

Alle onkosten voor bovenstaande stukken zullen door mij vergoed worden.

Dank bij voorbaat voor de te nemen moeite.

Hoogachtend



De syndicus stuurt mij aangetekend onderstaande kopies : (gelukkig niet de Gouden Gids gekopieerd !!!!)

- Uitnodiging vergadering 30 juni 2010
- Voorlopig reglement vazn inwendige orde
- Verklaring vorige syndicus ter registratie te Beringen (dochter van de aannemer)
- Met bijgevoegde goedkeuring van stemming aanstelling Syndicus
- Verplichte mededeling en publicatie Syndicus
- verslag vergadering 30 juni 2010
- aanvraag provisie V.M.E
- Begroting Augustus
- Volmacht Bankrelaties
- Volmacht gewone mededelingen per E-mail
- Bevestiging van bevoegde Personen en Mede Eigenaars, dat genaamde ...... ...., Unaniem werd verkozen tot Syndicus
- Ontbrekende worden eveneens per aangetekend schrijven toe gestuurd alsook het aangevraagde Post interventie Dossier.

Ik laat hem weten dat ik akkoord ga met 9 kopies ipv 35 en 2 postzegels voor gewone verzending, samen 2.73 euro.

Thans ontvang ik van hem deze email :

Betreft : Aanvraag kopietjes.


Geachten heer.

Uw vraag naar kopietjes van de algemene vergadering van datum 30/06/2010 en op datum van 10/09/2010
werden U bezorgd deels door aangetekende zending , en deels door gewonen brief gedeponeerd in Uw brieven bus
zoals bij al de leden van de V.M.E.

Ik meen U hiermede formeel aan Uw vraag te hebben voldaan .

Een aangetekende zending , is het Rechts officieel bewijs stuk van ontvangst, en dient dan ook aangerekend te worden,
Daar ik niet de voorzitter was op de vergadering van op 30/06/2010 , was ik er toe gehouden het volledig dossier , over te maken
en tot bekrachtig van de mede eigenaars, het stem verloop te bevestigen.

In dien U af ziet van het post Interventie dossier, gelieve de aanvraag naar ...... toe , deze met reden omkleed te annuleren.
Moesten er des ondanks , nog vragen zijn over het verslag van de vergadering op 10/09/2010, graag wil ik U die per aangetekend schrijven
toe zenden.

Ik meen hiermede ook, op de tweede vraag formeel te hebben voldaan.

Uw kosten nota werd dan ook samen gesteld als volgt;

Samenstelling dossier 1ste maal gratis.
kopietjes 31 stuks a € 0.15 = € 4.65
Aan getekende zending € 6.67
Samen € 11,32 Te storten op rekening V.M.EG .
In de veronderstelling dat U , die kosten van € 300 voor opmaak post interventie dossier
Persoonlijk en zo vlug mogelijk gaat annuleren bij .......
.
Ik meen ook in die zin gelezen te hebben , dat de kosten hieromtrent door U zouden vergoed worden.

Onder alle voor behoud, als naar recht, en zonder enige nadelige erkentenis.

Hoogachtend.


Uw Syndicus.



Mijn vraag : is dit imponeren, is het machtsmisbruik, of is het doortrappen ?

Dank voor uw hulp om hierop een gepast antwoord te geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 24 sep 2010 21:10

Gewoon vriendelijk de syndicus in kwestie een faxje sturen met de vraag waar u om het post interventie dossier verzoekt? Hem vriendelijk mededelen dat u hiervan geen kopie behoeft aangezien dit toch steeds ter inzage ter beschikking is op zijn kantoor.

Vriendelijk en correct blijven... Dat zorgt voor de meeste frustratie aan de andere kant.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”