tuin onderhoud

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

tuin onderhoud

#1 , 20 sep 2010 13:24

Ik zit in de beheerraad van een gebouw, en voor het onderhoud van de tuin waren we overeengekomen dat de tuinman het verder mocht doen aan dezelfde prijs, wat in de lijn lag van de andere offertes. Nu via de Syndicus word er opeens een prijs overeen gekomen van 2000 € lager was, en ook die lagere prijs voorzien in het budget. Daar er een verdeelsleutels is tussen 2 gebouwen was dit niet opgevallen.
Nu wil de tuinman niet meer verder werken aan die prijs. Dus moet er meer budget zijn? De Syndicus zegt dat dit maar kan beslist worden op de volgende vergadering? Moet men dan de tuin laten verwilder tot de volgende vergadering?
Het boekjaar loopt tot eind december maar de algemene vergadering is begin juni, dus aan de laag budget gaan wij ook tuinman vinden voor volgend jaar. Wat nu ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 20 sep 2010 13:35

Is er een contract met de tuinman opgesteld? Tot wanneer loopt dat? Is er in het contract een beding opgenomen dat de verandering van prijs tijdens het contract toelaat?

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

#3 , 20 sep 2010 15:16

ja er is een contract opgemaakt en die loopt tot eind 2010 en er is over verandering van prijs niets opgenomen in het contract, je kunt moeilijk een advocaat nemen zonder eerst te bespreken op de vergadering? Dus afwachten zeker?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 20 sep 2010 15:19

ja er is een contract opgemaakt en die loopt tot eind 2010 en er is over verandering van prijs niets opgenomen in het contract, je kunt moeilijk een advocaat nemen zonder eerst te bespreken op de vergadering? Dus afwachten zeker?
De tuinman kom zijn kontrakt niet na. Tuin verwildert. Dringende maatregel nodig. Bijgevolg moet de syndicus de nodige stappen doen, hetzij gerecht, hetzij andere tuinman.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#5 , 21 sep 2010 07:20

Jean-Pierre,


Vooreerst sluit ik mij aan bij de mening van roharro.

Maar ... uit je tekst meen ik op te maken dat de tuin toebehoort tot twee gebouwen. Is dat correct?

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

#6 , 21 sep 2010 17:58

ja een domein met 2 gebouwen en onder de gebouwen en de tuin 1 garage complex, eerste gebouw 2 ingangen en het tweede gebouw 3 ingangen, 40% van de kosten voor gebouw 1 en 60% voor gebouw 2. Ieder gebouw geeft 1 VME en het garage complex ook 1 VME. Dus voor de tuin moeten de 2 VME overeenkomen, Dus word er voor de tuin enkel vergadert tussen de 2 beheersraden, want de eigenaars van de 2 gebouwen zitten nooit te samene?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”