verkoop conciërgewoning

eindwerkvg
Topic Starter
Berichten: 1

verkoop conciërgewoning

#1 , 18 sep 2010 22:05

Beste,

Ik ben laatstsejaarsstudent vastgoedmakelaar en zou als onderwerp voor men eindwerk graag de verkoop van een conciërgewoning bespreken.
Met als verkoper dus een vereniging van mede-eigenaars die haar conciërgewoning privatief wil maken.

Ik weet dat ik de statuten van het gebouw zal moeten aanpassen.
Kan iemand me zeggen wat de logisch te nemen stappen hiervoor zijn?
Zijn er zaken waaraan ik extra aandacht moet besteden, die makkelijk over het hoofd gezien worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 19 sep 2010 01:02

Beste,

Ik ben laatstsejaarsstudent vastgoedmakelaar en zou als onderwerp voor men eindwerk graag de verkoop van een conciërgewoning bespreken.
Met als verkoper dus een vereniging van mede-eigenaars die haar conciërgewoning privatief wil maken.

Ik weet dat ik de statuten van het gebouw zal moeten aanpassen.
Kan iemand me zeggen wat de logisch te nemen stappen hiervoor zijn?
Zijn er zaken waaraan ik extra aandacht moet besteden, die makkelijk over het hoofd gezien worden?
Ik vermoed dat u de opleiding aan één van de Syntra campussen volgt? Zo ja, dewelke?
Als u me een prive mailtje stuurt kan ik u wel vooruit helpen. U mag sowieso de fout al niet maken door te stellen dat de VME verkoopt. De VME kan geen onroerende goederen bezitten. Het eigendomsrecht komt elke individuele mede-eigenaar toe en niet de VME. Deze laatste kan echter wel beslissen over de verhuur, verkoop of aankoop van een onroerend goed......

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”