rAD VAN BEHEER - COMMISSARIS VAN RKENINGEN

WAKER
Topic Starter
Berichten: 40
Locatie: hasselt

rAD VAN BEHEER - COMMISSARIS VAN RKENINGEN

#1 , 14 sep 2010 09:54

Beste,
1-Raad van beheer.
Op de AV in februari 2010 gaven drie leden van de raad van beheer hun ontslag Er werden geen nieuwe kandidaten gevonden. De Raad van beheer bestaat nu uit twee leden.
Is er een minimum vereist voor het bestaan van de Raad van beheer ? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat
de raad van beheer uit minstens drie leden moet bestaan.
Is dit juist ?

2- Commissaris van rekeningen
Volgens de nieuwe wet dient er een commissaris van rekeningen aangesteld te worden.
Momenteel is er geen mede eigenaar gemandateerd voor het nazien van de rekeningen.
De ek AV zal doorgaan op de tweede woensdag van de maand februari 2011. Betekend dit dat we vooraf nog een AV dienen te houden met als dagorde punt benoemen van rekening commissaris en vastleggen van bevoegdheden.
Mag de rekening commissaris ook lid worden of zijn van de Raad van mede eigendom ?

Graad een advies
VrGr
Waker

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 14 sep 2010 14:16

1: er is geen minimum vastgelegd tenzij in de statuten van de mede-eigendom. Het is wel aan te raden een oneven aantal leden te selecteren voor de eenvoudige reden dat je op die wijze altijd een stemming binnen de rme beslissend kan maken.

2: gelet op de talloze punten die door de neiuwe wetgeving aan bod komen lijkt het me aangeraden een bav te organiseren. Kwestie van de volgende gewone av te ontlasten. De commissaris van de rekeningen mag eender wie zijn, zelfs een niet mede-eigenaar. Het is echter de bedoeling van de wetgever deze funktie een zekere onafhankelijkheid te geven van de rme en de syndicus, een lid van de rme de taak van rekencommissaris opgeven lijkt dan ook deze bedoeling teniet te doen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”